הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בקליפורניה יצביעו בנובמבר על ביטול מס הדלק החדש - וחלק ניכר ממורשתו של המושל ג'רי בראון
מסי הדלק ועמלות רישום הרכב החדשים עצבנו לא מעט קליפורנים, אבל למושל הפורש יש קופת קמפיין שמנה והוא יכול להקדיש את רובה אם לא כולה לשימור תוכנית המהווה חלק ניכר ממורשתו. ראש העיר לוס אנג'לס מזכיר: מי שלא משלם לתקן את הבורות בכביש, ישלם אחר כך על תיקון גלגלים מנוקבים וצירים שבורים

תושבי קליפורניה יצביעו בנובמבר על יוזמת חקיקה שתבטל את מס הדלק ועמלות הרכב החדשים, באתגר אחרון למושל היוצא ג'רי בראון לשימור חלק ניכר ממורשתו לפני שהגבלות הכהונות כופה עליו לפנות את כס המושל בסקרמנטו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מי שחוסך בתחנת הדלק - ישלם יותר במוסך ובפנצ'ריה (צילום: Shutterstock.com)



ההצעה תיכלל בטופס ההצבעה בבחירות אמצע הכהונה בקליפורניה בשישה בנובמבר לאחר שאספה יותר ממספר החתימות של מצביעים רשומים הדרוש - 585,407. כרגע הסקרים מורים על רוב לתומכים בביטול המסים החדשים, וזהו איום ממשי על תוכנית דמוקרטית רחבת היקף לתיקון ושדרוג כבישי המדינה וגשריה.  המס החדש הוסיף 12 סנט למחיר גלון דלק, 20 סנט למחיר גלון דיזל, וכן עמלה חד-פעמית לרישום רכב חדש, הנעה בין 25-175 דולרים בהתאם לעלות הרכב.

בראון גינה בתוקף את יוזמת החקיקה במלים שמרמזות על לשון הקמפיין שינהל - אולי האחרון בקריירה שלו. "הצעד הפסול והמסוכן מצד בעלי בריתו של טראמפ בוושינגטון מאיים על ביטחונם של מיליוני קליפורנים בכך שימנע מקהילות מקומיות לתקן את כבישיהן וגשריהן המתפוררים. פשוט תצביעו לא", אמר בראון בהצהרה רשמית.

את הקמפיין לביטול המס מובילים יו"ר בית הנבחרים פול ריאן, מנהיג הרוב בבית הנבחרים (ויורשו המיועד של ריאן), קווין מקארת'י (נציג בייקרספילד שבקליפורניה), והמועמד הרפובליקני למשרת המושל בנובמבר, ג'ון קוקס. יחד הוציאו השלושה 1.7 מיליון דולר כדי לאסוף את החתימות שיביאו להכללת הסוגייה בקלפי, והם צפויים להוציא מיליונים רבים בשכנוע בוחרים להצביע בעד היוזמה, שבנוסף לביטול המסים החדשים, תחייב אישור בקלפי לפני כל העלאת מסים עתידית. יוזמי ההצעה מקווים שהנושא ימשוך מצביעים שמרנים לקלפי - דבר שייצור גאות שתרים את כל המועמדים של המפלגה.

קוקס בירך על ההישג: "זהו מסר למיליוני קליפורנים מהם מתעלמת האליטה הפוליטית בסקרמנטו: העזרה בדרך", אמר בהודעה. "וזו גם הודעה לכל בעלי האינטרסים בסקרמנטו: אנחנו באים לגרש אתכם. אתם יכולים להוציא יותר כסף מהעם, אבל אתם לא יכולים לנצח את העם בקלפי, כי יש יותר מאיתנו מאשר מכם".


הקמפיין האחרון - ויש לו אוצר תפוח להוציא עליו. מושל קליפורניה, ג'רי בראון (צילום: Shutterstock.com)



חוק הסנאט 1, עליו חתם בראון אשתקד, יכניס לקופת המדינה יותר מחמישה מיליארד דולר בכל שנה מהגדלת המס על הדלק ומעמלה חדשה לרישום רכב חדש. הכסף יממן תיקוני תשתיות ושיפורים למערכות הסעת המונים ברחבי המדינה. בראון, הפורש כאמור בינואר, הודה לאחרונה כי "אף אחד לא אוהב את המס, אבל הוא עושה דברים", והוסיף כי מוכרחים למנוע ממערכת הכבישים במדינה מלהתפורר.

בראון, שמחזיק בקופת קמפיין של 14.8 מיליון דולר על פי דיווחו האחרון, ואין לו תפקיד לרוץ אליו, יוכל להקדיש את כל הסכום הנכבד להגנה על הבייבי שלו. לאחרונה הוא מקיים מסיבות עיתונאים ברחבי המדינה, בהם הוא מכריז על פרויקטים של שיקום, שיפור והרחבה המתאפשרים בזכות המסים החדשים.

באחת העצירות הללו במאי האחרון, הטקס הפתיחה של פרויקט לבניית מסוף תעבורה בטוראנס, שטח המושל את משנתו: "אם תבטלו את המס, אז מה? פשוט נחזור  לפקקים, נעצור את הפרויקט הזה, נעצור את כל הפרויקטים לאולימפיאדה? זה ממש מטומטם ואני לא מאמין שהקליפורנים יעשו את זה".

ראש העיר לוס אנג'לס, אריק גארסטי, הופיע לצד בראון בטוראנס והשמיע דברים דומים: "אם אתם רוצים יותר פנצ'רים, יותר לרוץ למוסך לכיוון צירים, תצביעו בעד הביטול. אבל כמו עם הבתים שלנו - אנחנו יודעים שאם לא נתקן את הדליפה נשלם יותר בהמשך הדרך".

תומכי השארת המס על כנו מאיימים כי ביטולו יגרום להפסקה או ביטול של 5,000 פרויקטים לשיפור או בנייה של תשתיות. באורח חריג לסוגיה של מסים, תומכי המס נהנים מתמיכה של כמעט כל העסקים הגדולים במדינה, על שדולותיהם הפוליטיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE