הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת הרעשים המסתוריים: האם גם הנשיא טראמפ היה בסיכון לפגיעה?
עובד אבטחה דיפלומטי שהוצב בסינגפור לקראת הפגישה ההיסטורית דיווח על שמיעת קולות משונים, כמו ששמעו דיפלומטים אמריקניים בסין ובקובה. הוא עבר בדיקות רפואיות ולא נמצא שום ממצא מחשיד

בזמן שהנשיא דונלד טראמפ עשה את דרכו לסינגפור לקראת המפגש ההיסטורי עם מנהיג קוריאה הצפונית, איש ביטחון של משרד החוץ, שהיה חלק מהצוות המקדים לנשיא, דיווח כי הוא שומע קולות משונים, שלדבריו דומים לקולות ששמעו הדיפלומטים האמריקנים בקובה ובסין - שקיבלו לאחריהם פגיעה מוחית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ במהלך הפגישה עם קים ג'ונג און


מיד לאחר הדיווח עבר הסוכן בדיקה רפואית - חלק מנוהל חדש של הממשלה שנוצר בתגובה לאירועי הבריאות שהתרחשו במוסדות דיפלומטיים אמריקניים ברחבי העולם. בזמן שהנשיא כבר היה באוויר בדרכו למקום, אנשי המשלחת החליפו הודעות דחופות עם מטה משרד החוץ בוושינגטון, עם הסוכנות לביטחון דיפלומטי ועם השירות החשאי.

ארבעה בכירים המכירים את פרטי המקרה טוענים כי מדובר באזעקת שווא. עם זאת, התגובה המהירה של אנשי הממשל מדגישה את החשיבות שנותן הממשל לדיווחים על הסיכונים האפשריים של אירועי הקולות המשונים ששומעים הדיפלומטים האמריקנים ברחבי העולם.

עד היום, אמריקנים שהוצבו בשבע ערים בארבע מדינות בעולם נבדקו בשל חשש לחשיפה אפשרית. מתוכם, 26 אובחנו ככאלה שנפגעו מהרעשים המשונים.

אירועי הקולות המשונים הפכו למקור חדש לדאגה עבור גורמים אמריקניים שעובדים מעבר לים. הילה של מיסתורין אופפת את האירועים המשונים מכיוון שלחוקרים אין מושג מה מקור הרעשים או מי אחראי לתופעות המשונות, שהחלו לפני כשנה וחצי, שחווים הדיפלומטים האמריקניים. דיפלומטים ששירתו בקובה נמצאו כסובלים משורה של סימפטומים ואבחנות כולל זעזוע מוח קל.

גורמי רפואה רשמיים קוראים לדיפלומטים שמוצבים ברחבי העולם לדווח באופן מיידי על שמיעת רעש חריג או על סימפטומים משונים. מדובר בגישה אגרסיבית אותה מכנים אותם גורמים "זהירות מקדימה".

מוקדם יותר השנה השיב משרד החוץ כמה דיפלומטים שהוצבו בגוואנז'ו, סין, בעקבות חשש שהם סובלים ממחלה מסתורית שדומה בתסמיניה לפגיעה מוחית. דיפלומטים אחרים כבר נפגעו ממחלות דומות בקובה. הצעד בא לאחר שהתברר כי אחד העובדים "סובל מאירוע רפואי" בעיר שנמצאת בדרום סין. משרד החוץ הציב במקום צוות רפואי במטרה לבדוק את אנשי הסגל המוצבים במקום ואת בני משפחותיהם.

"כתוצאה מהבדיקות עד כה, משרד החוץ החליט לשלוח כמה עובדים לבדיקות נוספות והערכה מקיפה של הסימפטומים והממצאים בארצות הברית", נמסר ממשרד החוץ, "מומחי רפואה ימשיכו לערוך בדיקות מקיפות כדי לקבוע את המקור לסימפטומים, ולבדוק אם הממצאים מתאימים לדיווחים הקודמים על פגיעה של אנשי סגל אחרים - או שמדובר באירועים שונים לחלוטין".

על פי דיווחי הניו יורק טיימס, לפחות שני אנשי סגל פונו מהמקום והוחזרו לארצות הברית לאחר שהתלוננו על שמיעת רעשים משונים בסין.


שער הכניסה לקונסוליה האמריקנית בגוואנז'ו, סין


בשנה שעברה, 24 עובדי ממשל ובני משפחותיהם שהוצבו בקובה התלוננו על סימפטומים דומים, שמזכירים את התופעות שנגרמות בשל זעזוע מוח או פגיעה מוחית קלה. כך לפי דיווחי משרד החוץ. המחלה המסתורית הזאת שתקפה את העובדים הוסיפה למתיחות בין וושינגטון להוואנה.

שר החוץ, מייק פומפאו, הודיע לפני יומיים כי משרדו הקים בחודש שעבר צוות פעולה שנועד "לערוך תגובה בין-משרדית לאירועי הבריאות הלא מוסברים".

"המאפיינים המדוייקים של הפגיעות מהם סובלים כמה אנשי סגל, והאם יש קשר בין כל המקרים, עדיין לא ברור", אמר פומפאו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE