הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצוקת הדיור בצפון קליפורניה: משפחות באזור המפרץ שמרוויחות 117 אלף דולר בשנה מוגדרות "בעלות הכנסה נמוכה"
שוק הדיור באזור רותח. מחירו החציוני של בית בסן פרנסיסקו עומד על 1.6 מיליון דולר. מחירי הדיור זינקו ב-64% בחמש שנים ורבים לא יכולים להרשות לעצמם בית

דוח של מחלקת הדיור והפיתוח העירוני בסן פרנסיסקו קובע כי המחיר החציוני לבית משפחתי באזור המפרץ עומד על 935 אלף דולר. על פי הדוח, משפחה באזור שמרוויחה 117 אלף דולר בשנה מוגדרת כבעלת "הכנסה נמוכה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית בסן פרנסיסקו. על פי מתווך, הוא נמכר במעל מיליון דולר. צילום: CBS News


הסיבה לכך היא שוק הדיור הרותח באזור. רשת CBS ליוותה את מתווך הדירות לארי גאלגוס, שהראה לכתבים בית שנראה על פניו בלתי ניתן למכירה. אך לטענת המתווך, הבית, כולל החורים בגג שגורמים לדליפות, נמכר עבור 1.23 מיליון דולר. יתרה מזאת, הקונה המאושר גבר על שישה מתמודדים במכרז. כולם הציעו יותר מהמחיר המבוקש על הבית בתחילת המכירה. "זה קצת מדהים, אבל זו הנורמה כאן", אמר גאלגוס.


הנורמה הזו מתודלקת על ידי אלפי עובדי הייטק בעלי שכר גבוה שהעלו את מחירו החציוני של בית בסן פרנסיסקו ל-1.6 מיליון דולר, הגבוה ביותר בארה"ב. למרות שמחירי הדיור עולים בקצב גבוה בהרבה מהשכר בכל רחבי המדינה, זה נראה היטב בעיקר באזור המפרץ, בו ערך הדירות זינק ב-64% בחמש השנים האחרונות.


מחירי הדיור בארה"ב. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בסן פרנסיסקו. צילום: CBS News


התופעה הזו יכולה להסביר איך מעטפת בית (קירות בלבד) בשטח של 1000 רגל רבוע (92 מ"ר) בלב עמק הסיליקון עולה קרוב למיליון דולר. גם בית שנשרף עומד למכירה, פשוט כי הוא נמצא ליד המטות של גוגל ואפל.


אלא שהזינוק האדיר במחירים גורם לכך שרבים לא יכולים לגור בו. סאלי קוצ'ר שעוקבת אחרי נדל"ן באזור מודה בעצב כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לגור בסן פרנסיסקו, או בכל מקום באזור המפרץ". הדבר נכון גם לגבי מורים, עובדי בתי חולים, שוטרים ועובדים אחרים.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE