הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמה עולה "מעיל רוח"? ארה"ב תרכוש את מערכת ההגנה על טנקים ב-193 מיליון דולר
רפאל חתמה על ההסכם מול חברת DRS לאונרדו, שתספק לצבא ארה"ב את המערכות, שיותקנו על טנקי אברמס. ההחלטה התקבלה לאחר ניסוי בו נורו 48 טילים על טנק, שלא נפגע

חברת רפאל הודיעה כי חתמה על הסכם במסגרתו היא תספק לצבא ארה"ב את מערכת ההגנה על טנקים "מעיל רוח", בהיקף של 193 מיליון דולר. המערכת, הקרויה גם טרופי, מיירטת טילים נגד טנקים הנורים לעבר רק"מ (רכב קרבי משוריין). בשלב זה תותקן המערכת על גבי טנקי אברמס, שהם טנקי המערכה העיקריים בצבא ארה"ב. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מערכת "מעיל רוח" בפעולה. מותקנת על מאות משוריינים צה"ליים. צילום הדמיה: חברת רפאל


את ההחלטה קיבלו בצבא ארה"ב בספטמבר 2017, בעקבות ניסויים שערכו במערכת, כולל ניסוי במסגרתו נורו לעבר טנק אברמס 48 טילים - שלא הצליחו להשמיד את הטנק. ההסכם נחתם בין רפאל לחברת DRS לאונרדו, שתספק לצבא האמריקאי את המערכות לאחר ייצורן בארה"ב ובישראל. הצורך האמריקאי התעורר בעקבות פגיעותו של טנק אברמס לטילי נ"ט.


מערכת מעיל רוח מותקנת  על מאות משוריינים צה"ליים, כולל טנקי מרכבה 3 ו-4 ונמ"ר (נגמ"ש מרכבה). בשנים הקרובות תותקן המערכת על משוריינים נוספים ותגן על כ-1,000 מהם. המערכת, שפיתוחה התקדם לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006, בה נפגעו טנקים ישראליים, הפכה לפעילה ב-2009. ב-2011 היא יירטה לראשונה טיל שנורה לעברה ובמבצע צוק איתן ב-2014 רשמה הצלחות מבצעיות רבות.


טנק אברמס. פגיע לטילי נ"ט


אהרון הנקינס, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת מערכות קרקעיות ב-DRS Leonardo: "הזכייה היא שיא של שנים של עבודה מאומצת על ידי צוותים מהתעשיות בגיבוי הממשלות, כדי להגן על לוחמי צבא ארה"ב". משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת היבשה והים של רפאל: "רפאל מספקת פתרונות הגנה לצבא ארה"ב כבר יותר משני עשורים. אנו גאים להמשיך לעשות זאת עם מערכת מעיל רוח".

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE