הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צילומי לוויין חושפים: קוריאה הצפונית משדרגת מתקן גרעיני
הצילומים מה-21 ביוני מראים תעלת קירור חדשה ומבנים נוספים שהוקמו בכור ביונגביון. מנגד, קוריאה הצפונית ביטלה את מצעד השנאה השנתי לארה"ב בפיונגיאנג

שבועיים בלבד לאחר הפסגה ההיסטורית בין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסינגפור, נחשפו צילומי לוויין מה-21 ביוני, המוכיחים כי למרות התחייבות קים לפרז את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, המדינה הטוטליטרית דווקא משדרגת את הכור הגרעיני שלה ביונגביון. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תצלום הלוויין. עדיין אין הוכחות שהכור פעיל במלואו. צילום: מכון חקר החלל הצרפתי CNES, דרך אתר North38


הכור מספק אורניום מועשר לתוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית. לפי צילומי הלוויין, מערכת הקירור של הכור לייצור פלוטוניום שודרגה ונוספו לפחות שני בניינים, כנראה לאירוח בעלי תפקידים. כמו כן הושלמה בניית בניין משרדים המיועד כנראה למהנדסים. 


מהתמונות ניתן לראות תעלת קירור חדשה מוליכה מים מנהר קוריונג אל בית משאבה חדש. עם זאת, לא נראתה זרימת מים מבית המשאבה לתעלה, כך שייתכן שהכור עדיין אינו פעיל באופן מלא. מהצילומים מסתמן כי התשתית להפעלת הכור מוכנה, אך ככל הנראה טרם התחילו להפעילו.


עצרת השנאה בשנה שעברה. ביטולה מראה על רצון של השלטון להתקרב לארה"ב. צילום: Jon Chol Jin / AP

 

כאמור, בפגישתו עם טראמפ, התחייב קים ג'ונג און ל"פירוק מוחלט" מגרעין של חצי האי קוריאה, אך לא נקבעו צעדים ממשיים בנושא. מעבר להצהרות הדרמטיות. בכל אופן ייתכן שפיונגיאנג ממשיכה לשדר "עסקים כרגיל", עד שתהיינה התפתחויות חדשות והסכמות ספציפיות בינה לבין ארה"ב. יש לציין כי רק לאחרונה האריך הנשיא טראמפ את תוקפן של הסקציות הכלכליות על קוריאה הצפונית, הטענה כי היא "עדיין מהווה איום גרעיני".


מנגד, סיבה קטנה לאופטימיות ניתן לשאוב מכך שבקוריאה הצפונית ביטלו את עצרת השנאה השנתית לארה"ב. העצרת נערכת מדי שנה בפיונגיאנג, ומאות אלפים קוראים קריאות ומניפים שלטים בגנות אמריקה. ככל הנראה, ביטול העצרת נובע מרצונו של השלטון להראות כי הוא פועל לחימום היחסים עם ארה"ב.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE