הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה נערכת להטיל מכסים על סחורה אמריקנית: "צריכים לחשוב על צעדי תגובה"
החשש ממלחמת סחר בעקבות העלאת המכסים על ייבוא מתכת ואלומיניום מקבלים חיזוק מכיוונה של מוסקבה. ראש הממשלה מדבדב אמר כי הצעדים האמריקנים "מפלים"

ראש ממשלת רוסיה קרא היום (רביעי) להטיל מכסים על מוצרים מיובאים מארצות הברית, בתגובה למכסים שהטילה וושינגטון על ייבוא אלומיניום ומתכת. דמיטרי מדבדב לא פירט על אילו סחורות יוטלו מכסים, אך הוא הורה לשר לפיתוח כלכלי להכין תכנית לכך.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרוסים נערכים להגיב למכסים שהטיל טראמפ על ייבוא אלומיניום ומתכת


הצהרתו של מדבדב בא לאחר דאגה גוברת כי צעדיו של הנשיא דונלד טראמפ - הטלת מכסים על ייבוא סחורות - יגרור מלחמת סחר עולמית.

"לצעדים האלה יש אופי מפלה. הם לא יכולים להישאר ללא תגובה", אמר מדבדב בהתייחסו למכסים שהטילה ארצות הברית, "אנחנו, האיחוד האירופי וסין צריכים לחשוב על צעדי תגובה".

בסוף השבוע הודיע בכיר בנציבות האירופית כי האיחוד האירופי יגיב על העלאת המכסים על ייבוא מכוניות לארצות הברית, זאת, לאחר שביום שישי איים הנשיא טראמפ כי יטיל מכסים בגובה 20 אחוזים על ייבוא מכוניות מתוצרת אירופית. טראמפ אמר את הדברים כחודש לאחר שממשלו פתח בבדיקה שמטרתה לבחון האם יבוא כלי הרכב מהווה סכנה לביטחון הלאומי.

"אם הם יחליטו להעלות את המכסים, לא תהיה לנו ברירה, שוב, אלא להגיב", אמר סגן נשיא הנציבות האירופית ג'ירקי קטאינן לעיתון הצרפתי לה-מונד. "אנחנו לא רוצים לריב על מסחר בפומבי באמצעות הטוויטר. עלינו לשים סוף להסלמה", אמר קטאינן.


ראש הממשלה הרוסי דמיטרי מדבדב


ביום שישי צנחו מניות חברות הרכב האירופיות לאחר האיום של טראמפ. עם זאת, גם מניותיהן של יצרניות רכב אמריקניות, פורד וג'נרל מוטורס, ספגו ירידות שערים.

"אם המכסים האלה והמחסומים השונים לא יוסרו בקרוב, אנחנו נטיל מכסים בגובה 20 אחוזים על כל המכוניות שמגיעות לארצות הברית. תבנו אותן כאן!", צייץ הנשיא ביום שישי האחרון.
משרד המסחר קבע תאריך יעד לסיום הבדיקה - פברואר 2019 - שתקבע אם ייבוא כלי הרכב והחלפים מאיים על הביטחון הלאומי.

שר המסחר, וילבור רוס, אמר ביום חמישי כי משרדו מתכנן לסיים את הבדיקה בסוף החודש הבא, או בחודש אוגוסט. במהלך חודש יולי מתכנן המשרד לערוך שימוע ציבורי בנוגע לבדיקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE