הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפתעה בבחירות: מועמדת בת 28 ללא ניסיון פוליטי ניצחה את חבר הקונגרס הוותיק
אלכסדנריה אוקסי-קורטז ניצחה את ג'ו קראולי שהיה מועמד לרשת את ננסי פלוסי כיושב ראש הקונגרס אם הדמוקרטים יזכו בבחירות האמצע

אלכסנדריה אוקסיו קורטז, צעירה בת 28 מהברונקס, ניצחה אמש את חבר הקונגרס הוותיק ג'ו קראולי ותתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית על המושב בקונגרס של המחוז ה-14 הכולל את הברונקס וקווינס. קורטז זכתה ב-57.5 אחוזים מהקולות בנצחון שהושג ברובו דרך פעילות שטח ורשתות חברתיות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלכסנדריה אוקסיו-קורטז. צילום: טוויטר

קורטז שעבדה כברמנית עד לפני שנה היא בת לאם מפורטו ריקו ואב מדרום ברונקס. היא עובדת כמורה ופעילה חברתית ולפני מספר חודשים החליטה להתמודד על מושב בקונגרס כדי לקדם שורה של סוגיות חברתיות ובראשן חינוך ודיור ציבוריים. היא נחשבת מתמודדת פרוגרסיבית-סוציאליסטית ואף תקפה במהלך הקמפיין את התמיכה שקיבל יריבה ג'ו קראולי מאילי הון. קרואלי, חבר קונגרס חבר קונגרס מאז 1999, נחשב המועמד המוביל להחליף את ננסי פלוסי כיושב ראש הקונגרס אילו הדמוקרטים יזכו בשליטה בו בבחירות האמצע הקרובות.

קורטז קיבלה את תמיכתה של המתמודדת למושלות, השחקנית סינתיה ניקסון. לאחר הבחרה זכתה לציוצי תמיכה מהסנאטור הוותיק ברני סנדרס שהתמודד לפני שנתיים על ראשות המפלגה הדמוקרטית, אך גם מדונלד טראמפ שביקש "לעקוץ" את קראולי על הפסדו.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE