הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אתם מתוקים מדי: סוכרת אחרי גיל 50 עלולה להוות סימן מקדים לסרטן הלבלב
בעקבות ממצאים של מחקר חדש מומלץ למי שפיתחו סוכרת אחרי גיל 50 לגשת לייעוץ אצל רופא על מנת לבדוק את מידת הסיכון שלהם לחלות בסרטן הלבלב

מחקר חדש שנערך לאחרונה מצא, כי הופעת סוכרת לאחר גיל 50 עלולה להוות סימן מוקדם לסרטן הלבלב. מדובר באחד מסוגי הסרטן הקטלניים, כששיעורי ההישרדות למשך 5 שנים נעים סביב 8 אחוזים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למעלה מ-50 אחוז מחולי הסוכרת שסבלו מסרטן הלבלב, אובחנו עם סוכרת שלוש שנים קודם לכן

הסימפטומים של המחלה כוללים כאבי בטן, ירידה במשקל ועייפות. גורמי הסיכון העיקריים, כוללים עישון, השמנת יתר, זקנה והיסטוריה משפחתית. עישון נחשב לגורם לכ-30 אחוז מהמקרים של סרטן הלבלב. כך עולה מנתוני האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן.

המחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת של המכון הלאומי לחקר הסרטן, עקב אחרי כ-50,000 גברים ונשים, אפרו-אמריקנים והיספניים, מעל גיל 50, במשך כ-20 שנה. אף אחד מהמשתתפים לא סבל מסוכרת או מסרטן בלבלב בתחילת המחקר.

מתוך כלל המשתתפים, זיהו החוקרים כ-16,000 אנשים שפיתחו סוכרת ומתוכם 400 פיתחו סרטן בלבלב, במהלך 20 השנה במהלכן התנהל המחקר. המשתתפים שפיתחו סוכרת היו בסיכון גבוה פי שניים לפתח גם סרטן בלבלב. זאת, בהשוואה למשתתפים שלא פיתחו סוכרת.

לדברי החוקרים, "אנו זקוקים לדרך טוב יותר לאבחן חולים בשלבים מוקדמים יותר של סרטן הלבלב. לכן רצינו להבין מהם המאפיינים של מי שהשתתפו במחקר שלנו ובאוכלוסיות אחרות שיכולים לצמצם את הסיכון בקרב מי שנמצאים בסיכון גבוה".

החוקרים ממליצים למי שפיתחו סוכרת אחרי גיל 50 לגשת לייעוץ רפואי

יצוין, כי למעלה מ-50 אחוז מחולי הסוכרת שסבלו מסרטן הלבלב, אובחנו עם סוכרת שלוש שנים קודם לאבחון של הסרטן.

המחקר בחן רק שתי קבוצות אוכלוסייה, לכן לא ניתן להחיל את הממצאים על כל קבוצות האוכלוסייה באשר הן. למרות זאת, בהתבסס על ממצאי המחקר, החוקרים ממליצים לאנשים, שפיתחו סוכרת בשלב מאוחר יותר בחייהם, להיוועץ ברופא על מנת לברר את מידת הסיכון שלהם לחלות בסרטן הלבלב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE