הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בין הכריכות: שלוש המלצות לשלושה ספרים חדשים, שמשלבים בין מדע לבין פרוזה עדינה
האסופה הבאה מציגה המלצות על שלושה ספרי מדע פופולרי חדשים, שמראים איך אפשר להגיש תיאוריות מורכבות באמצעות סגנון כתיבה פשוט וקל לעיכול

לעתים קרובות מדי נתפשים המדע והספרות כשני תחומים נפרדים ומנוגדים. יש מי שיטענו כי גישה כזו מתייחסת בחוסר כבוד לסופרים ולמדענים הגדולים, שהיו בעלי כישרון לתרגום עולמם, על כל המורכבות שבו למסה אחת נגישה. שלושת הספרים הבאים מציגים דוגמאות שמתייחסות למדע כאל נקודת מוצא לסיפור שלם בעל הבטחה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צולל עמוק אל שאלת התורשה, קרל צימר

The Pisces
מאת: מליסה ברודר
ברומן הבכורה המקסים שלה, דוקטורנטית מדוכאת נותנת הזדמנות לגבר החלומות שלה. היא כותבת על החלל שבנפש האנושית ונוגעת בנושאים קיומיים משמעותיים, כגון ריקנות, בדידות, חוסר משמעות, מוות וחברים. היא מתייחסת לכל אלה כאילו היו אוסף גדול של הרגלים רעים. הגישה שלה מאפשרת לה לכתוב בסגנון מלא הומור ועם זאת, מלא עצב.

הוצאה: Hogarth
מחיר: 25 דולר

She Has Her Mother’s Laugh: The Powers, Perversions, and Potential of Heredity
מאת: קרל צימר
צימר צולל עמוק אל שאלת התורשה, בניסיון לאתר כל מה שקשור בה, החל באופן בו פועל המוצא הגנטי ועד לשאלה הדוקרת ביותר, על האופן בו גזע מוגדר מבחינה ביולוגית. בספר ניתן לחוות את צימר במיטבו, תוך שהוא מוחק תפישות מוטעות על מדע שנכתב כפרוזה עדינה. הביקורות משבחות וחלקן טוענות, כי מדובר בספר יוצא דופן, שעושה שימוש בהיסטוריה על מנת להציע מבוא מוקפד ומהודק לעקרונותיה הבסיסיים של הגנטיקה. הוא מאתגר את החכמה הקונבנציונלית על התורשה, בייחוד כשנכנסים למציאויות חדשות של פונדקאות ועריכה גנטית.

הוצאה: Dutton
מחיר: 30 דולר

תיאוריות מורכבות שמוצגות בסגנון פשוט וקל לעיכול

Unbound: Transgender Men and the Remaking of Identity
מאת: ארלין שטיין
בספרה החדש עוסקת הסוציולוגית שטיין בחייהם של גברים טרנסג'נדרים ומתנגדי מגדר מסוגים אחרים. במשך שנה היא עקבה אחר ארבעה אנשים, שטופלו באחת המרפאות הידועות בעולם לשינוי מין. היא מתארת אותם ברגישות ובכבוד, ומתאמצת לפרט כמה שיותר על הממדים החברתיים, הרגשיים, הרפואיים והפסיכולוגיים של השינוי. התוצאה היא דחיסות מטורפת, אך רצינית, חרוצה ואופטימית.  

הוצאה: Pantheon
מחיר: 27.95 דולר

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE