הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
5 הרוגים בתקרית ירי במערכת עיתון במרילנד
האירוע קרה בעיירה אנאפוליס, במשרדי העיתון "קפיטל גאזט" השייך לבולטימור סאן. שריף המחוז אישר לכתב רשת פוקס כי יש יותר מהרוג אחד. גם כתב של העיתון צייץ: "יורה בודד נכנס למשרדי העיתון וירה באנשים, שחלקם מתים". איומים הושמעו נגד העיתון ברשתות החברתיות, כולל היום

אדם חמוש נכנס היום בשעה 2:35, שעון החוף המזרחי, למשרדי העיתון קפיטל גאזט באנאפוליס, בירת מרילנד שבמחוז אן ארונדל הסמוך לבולטימור, והחל לירות לכל עבר. על פי הדיווחים, במקום ישנם לפחות חמישה הרוגים, כך על פי וויליאם קאמפף, מפקדה בפועל של המשטרה המקומית, אשר הוזעקה למקום ועצרה חשוד במעשה. בנוסף, על פי דיווחים שונים, ישנם במקום 20 פצועים, חלקם במצב אנוש. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אזור האירוע. (צילומים: סוזן וולש, AP)

עובדת בעיתון צייצה "עזרו לנו". כתב הפשע ובתי המשפט של העיתון, פיל דייויס, העיתון היה מפורט יותר וצייץ: "יורה בודד נכנס למשרדי העיתון וירה באנשים, שחלקם מתים". הוא הוסיף בציוץ עוקב כי היורה נכנס לבניין והחל לירות דרך דלתות הזכוכית של המערכת. "אין דבר מפחיד יותר מלהיות במצב של יורה פעיל כשאתה מסתתר מתחת לשולחן ואז לשמוע את היורה טוען מחדש". 

על פי דיווח באתר כתב העת "פיפל", המשטרה המקומית תפקדה היטב והגיבה לאירוע בתוך 60-90 שניות. החשוד שבמעצר אינו משתף פעולה עם חוקריו ואין עליו כל מסמך מזהה. על פי דיווחים, החשוד צרב את כריות אצבעותיו בכדי שלא ניתן יהיה לזהותו באמצעותן. לדברי קאמפף, נגד העיתון הושמעו איומים ברשתות החברתיות, חלקן ממש היום. לרשויות אין ספק כי מדובר במתקפה מכוונת נגד העיתון. 


עובדי העיתון עוזבים את זירת הטבח


משטרת בולטימור אבטחה את משרדי הבולטימור סאן, ואפילו משטרת ניו יורק שלחה שוטרים לאבטח את מערכות העיתונים הגדולים בעיר. נכון לשעה 17:45, שעון מקומי, בניין העיתון מאובטח, לאחר שנמצא בו מטען חבלה, שנוטרל. אזור הקניון הסמוך למערכת יישאר סגור עד להודעה חדשה. 

הקפיטל גאזט, שנוסד בשנת 1884, הוא אחד העיתונים הפעילים הוותיקים בארה"ב, והשביעי שנוסד במושבות האנגליות באמריקה. הוא נוסד כגרסה יומית של השבועון "מרילנד גאזט", שקיים עוד מלפני המהפכה האמריקאית והיה בין כתבי העת הבולטים שיצאו נגד "חוק בולי המס" שהצית את המרד בבריטים. 

המרילנד גאזט היה העיתון הראשון בארה"ב שהוצא לאור על ידי מו"לית כשעבר לידי אן קתרין גרין בשנת 1767. המרילנד גאזט היה אחד העיתונים הראשונים שפרסמו את הכרזת העצמאות האמריקאית - אולם המסמך ההיסטורי התפרסם בעמוד השני של העיתון, שאז כהיום התמקד בחדשות מקומיות. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE