הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היורה במרילנד: ג'ארוד ראמוס, תבע את העיתון והפסיד
ראמוס תבע את ה"קפיטל גאזט" ב-2012 בתביעת לשון הרע לאחר שנכתב כי הטריד אישה. עורך העיתון לשעבר: "אמרתי לאנשים 'יום אחד הוא יירה בכולנו'". זוהו נרצחי הירי

זוהה מבצע הטבח במערכת העיתון "קפיטל גאזט" במרילנד. היורה הוא ג'ארוד ראמוס (38), תושב מרילנד, שהיה מצוי בסכסוך מול העיתון. מדיווחים שונים בכלי התקשורת עלה כי ב-2011 פרסם העיתון כי ראמוס הטריד אישה שהכיר. ב-2012 תבע ראמוס את העיתון על לשון הרע וב-2015 פסק בית המשפט נגדו ודחה את התביעה. תומס מרקדט, מו"ל ועורך ה"קפיטל גאזט" לשעבר אמר: "אני זוכר שאמרתי לעורכי הדין שלנו: 'יום אחד הוא ייכנס ויירה בנו'".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ארוד ראמוס. מסרב לשתף פעולה עם החוקרים. צילום: ANNE ARUNDEL POLICE DEPARTMENT


עוד עולה כי ראמוס החל להטריד את מערכת העיתון כבר לאחר פרסום הסיפור ב-2011. גם בחשבון הטוויטר שלו, שאינו פעיל בשנתיים האחרונות, הוא פרסם דברים נגד העיתון. בנוסף, התפרסמו ברשתות החברתיות איומים נגד העיתון. אגב, למרות שחשבון הטוויטר של ראמוס לא היה פעיל כשנתיים, כחצי שעה לפני ביצוע הטבח נכתב בו "תזדיינו, עזבו אותי לבד". על פי הדיווחים, ראמוס פיזר רימוני עשן כשנכנס למערכת ופתח באש ברובה ציד. הוא השחית את כריות אצבעותיו, כדי להקשות על זיהויו בטביעות אצבע ומסרב לשתף פעולה עם החוקרים. 


גם חמשת נרצחי פיגוע הירי זוהו: עורך המשנה רוברט הייסן, עורך עמודי הדעות ג'רלד פישמן, הכתב ג'ון מקנמרה, עורכת הפרסומים המיוחדים וונדי ווינטרס ואשת המכירות רבקה סמית. עקבות הירי, הציבו משטרות ניו יורק ולוס אנג'לס שוטרים ליד מערכות כלי תקשורת גדולים. הנשיא דונלד טראמפ, שעודכן בפרטי האירוע, כתב: "מחשבותיי ותפילותיי עם הקורבנות ומשפחותיהם".


קורבנות הירי במערכת ה"קפיטל גאזט". העיתון ספג איומים מראמוס. צילום:  CBS NEW YORK


למעלה מ-20 אלף דולר גויסו בשלוש שעות בקמפיין אינטרנטי למען העיתון. בעמוד הקמפיין, באתר GoFundMe, הוסבר כי גיוס הכסף נועד לסייע במימון הטיפולים הרפואיים, הלוויות הנרצחים ושיפוצים במשרדי מערכת העיתון.


הקפיטל גאזט, שנוסד בשנת 1884, הוא אחד העיתונים הפעילים הוותיקים בארה"ב, והשביעי שנוסד במושבות האנגליות באמריקה. הוא נוסד כגרסה יומית של השבועון "מרילנד גאזט", שקיים עוד מלפני המהפכה האמריקאית והיה בין כתבי העת הבולטים שיצאו נגד "חוק בולי המס" שהצית את המרד בבריטים. 


המרילנד גאזט היה העיתון הראשון בארה"ב שהוצא לאור על ידי מו"לית כשעבר לידי אן קתרין גרין בשנת 1767. המרילנד גאזט היה אחד העיתונים הראשונים שפרסמו את הכרזת העצמאות האמריקאית - אולם המסמך ההיסטורי התפרסם בעמוד השני של העיתון, שאז כהיום התמקד בחדשות מקומיות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE