הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פשוט עשתה זאת: נייקי רושמת הישג בניגוד לכל התחזיות
חברת הביגוד והנעלה רשמה עלייה של 3% במכירות, לראשונה מזה שלושה רבעונים; גם במכירות המקוונות נרשמה עלייה ניכרת, והכל תוצאה של תהליך ההתאמה שעוברת על החברה. "העלייה במכירות הייתה יותר ממה שציפינו", הודה מנכ"ל הכספים

אחרי שלושה רבעונים רצופים בהם רשמה ירידה ברווחים, השבוע דיווחה חברת הביגוד והנעלה, "נייקי", כי רשמה עלייה של 3% במכירות בצפון אמריקה במהלך הרבעון הראשון של 2018. כ-40% מסך מהמכירות השנתיות, הנאמדות על כ-36 מיליארד דולר, מגיעות מארה"ב, קנדה ומקסיקו. מדובר בבשורות חיוביות מאוד עבור החברה, שכן היא נמצאת בעיצומו של תהליך ההתאמה לשוק הקמעונאי ההולך ומשתנה. בעבר הסתמכה נייקי על מכירות באמצעות חנויות ביגוד ייעודיות, אך רבים מהן פשטו את הרגל בדומה ל-Sports Authority.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נעלי נייקי (צילום: Shutterstock)


מתחרותיה של נייקי יכולות להסתמך על מבצעים ארוכים כדי להיפרד מסחורות, אך צורת תמחור זו לא מתיישבת עם הפילוסופיה של נייקי, בה מוצעים מוצרים יקרים ואיכותיים. עם זאת, בשנה שעברה עלתה חברת אדידס למקום הראשון בחישוב המחיר הממוצע של נעלי הפרימיום. 

כעת תנסה נייקי לשוב לפסגה בתחומה, אך מומחים מזהירים שמדובר בתהליך ארוך וקשה: "חלק גדול מהקשיים של נייקי הם תוצאה של בעיות מבניות בחברה, הם ירו לעצמם ברגל", אמר ג'ים דאפי, אנליסט בכיר בחברת היעוץ Stifel. באוקטובר הודיעה החברה כי תצמצם את מספר הקמעונאים שעמם היא עובדת לכדי 40 בלבד, ירידה מ-30 אלף אשתקד. 


חנות של נייקי (צילום: Shutterstock)


עוד סיפרו בחברה כי הם מצפים להכפיל את גובה המכירות המקוונות עד שנת 2022, ואנליסטים מציינים כי כבר עתה ניתן לראות את תוצאות השינויים שעשתה נייקי. ברבעון האחרון נרשם גידול של 15% במכירות המקוונות המתורגם לכ-10 מיליארד דולר בקופת החברה. "ראינו עלייה במכירות ברשת בקצב שעלה על מה שציפינו", הודה השבוע אנדרו צ'מפיון, מנכ"ל הכספים של החברה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE