הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוכן FBI קיבל גישה לארון אחסון של פול מנאפורט והגיש בקשה לאישור שימוש בראיות שמצא
המתנה שלא מפסיקה לתת: חומרים חדשים נמצאו בתא אחסון, אליו העביר מנאפורט רשומות וחומרים נוספים, מביתו. את ההעברה ביצע בפועל עוזרו האישי, המשתף פעולה עם ה-FBI. החוקר שנחשף לדברים הגיש בקשה לשימוש בהם

עוזרו האישי של פול מנאפורט העניק לסוכן FBI גישה לארון אחסון בווירג'יניה, דבר המאפשר לממשלה להשיג ראיות נגד מנהל הקמפיין לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדברים שלו בלוקר אחסון פתוחים ל-FBI עכשיו. מנאפורט (צילום: שאטרסטוק)



הסוכן המיוחד של ה-FBI, ג'ף פייפר, הגיש בקשה בכדי לבחון אם ראיות מן הארונית וכן מחיפוש נפרד בבתיו של מנפורט, בוושינגטון ובאלכסנדריה, יוכלו לשמש במשפט שייערך בחודש יולי. הדיון בבקשה התקיים שלושה ימים לאחר שהשופט טי.אס. אליס דחה על הסף את בקשתו של מנאפורט בבית המשפט המחוזי של ארה"ב, במחוז המזרחי של וירג'יניה. טענתו של ראש הקמפיין לשעבר של הנשיא, הייתה כי החוקר המיוחד רוברט מולר מונה שלא כהלכה ואין לו סמכות להעמידו לדין.

אף אחת מההאשמות נגד מנאפורט אינה קשורה לתפקידו במסע הבחירות לנשיאות ב-2016. מולר בודק אם צוות הקמפיין של טראמפ עבד עם מוסקבה בכדי להשפיע על הבחירות. טראמפ הכחיש את ההאשמות וכינה אותן ציד מכשפות פוליטי.

בשימוע ביום שישי העיד פייפר כי העוזר של מנאפורט, אלכס טרוסקו, סיפר לו כי העביר רשומות מבית מגוריו של מנאפורט אל יחידת האחסון. פייפר תיאר את טרוסקו כאדם ש"ניהל שליחויות שונות וגם הסיע את מר מנאפורט". פייפר, שאף ערך את החיפוש בארוניות במקום, אמר כי עיתונאים יודעו על כך.


מונה שלא כהלכה? מילר (צילום: Larry Downing)



השופט סיים את השימוע ללא פסק דין, ונתן לעורכי הדין אפשרות להגיש בקשות נוספות בשבוע הבא, ובין היתר אפשרות גם לבקשה להעביר את מיקום המשפט. פסיקתו של אליס ביום שלישי היתה הפעם השנייה ששופט פדרלי עוסק בתיק זה. קודם לכן, השופטת איימי ברמן ג'קסון מבית המשפט המחוזי של ארה"ב במחוז קולומביה סירבה גם היא לבקשתו של מנאפורט.

ראש הקמפיין לשעבר עומד לדין לגבי שני מקרים שונים, כאשר ההאשמות נגדו כוללות קשירת קשר להלבנת כסף, מירמה ועוד שלל סעיפים. הוא נכלא מוקדם יותר החודש לאחר שמילר הגיש נגדו כתב אישום חדש בגין עבירות לכאורה של שיבוש עדויות בזמן שהיה במעצר בית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE