הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: טראמפ רוצה לפרוש מארגון הסחר העולמי ש"דופק" את ארה"ב, שר האוצר מכחיש
באתר Axios דווח כי הנשיא חוזר שוב ושוב בפני יועציו על רצונו לעזוב את הארגון, שלטענתו מפלה לרעה את ארה"ב. המהלך טעון את אישור הקונגרס. שר האוצר מנוצ'ין כינה את הדיווח "פייק ניוז"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מעוניין שארצו תפרוש מארגון הסחר העולמי. כך דיווח באתר Axios. לפי גורם שצוטט באתר כמי שדיבר על כך עם הנשיא, טראמפ אמר פעמים רבות ליועציו: "אני לא יודע למה אנחנו שם. ארגון הסחר העולמי תוכנן על ידי שאר העולם כדי לדפוק את ארה"ב". בכיר בבית הלבן צוטט כאומר: "הוא איים לפרוש מאה פעמים. זה לגמרי ידפוק אותנו כמדינה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ושר האוצר מנוצ'ין. "הוא איים לפרוש מאה פעם". צילום: איי.פי


באתר דווח כי "ממשל טראמפ ימשיך להסב את תשומת הלב לדרכים הרבות שבהן ארה"ב אינה זוכה לטענתה ליחס הוגן או מאוזן במסגרת פעילות ארגון הסחר העולמי". זאת, למרות שארה"ב זכתה ב-85.7% מהתביעות שהגישה לארגון מאז שנת 1995, לעומת 66.7% ליריבתה העיקרית, סין. בכל מקרה יש לציין כי פרישה מהארגון טעונה אישור של הקונגרס, כך שלא סביר שהמהלך ייצא לפועל. 


שר האוצר סטיב מנוצ'ין הכחיש את הדיווח וטען כי הוא מוטעה. "אין כאן חדשות", אמר לרשת פוקס ואף כינה את הדיווח "פייק ניוז". "זו הגזמה", הוסיף. "הנשיא היה ברור בנוגע לחששות שיש לו בעניין הסכם הסחר העולמי. הוא חושב שיש בו היבטים לא הוגנים, ושסין ומדינות אחרות ניצלו אותו לאינטרסים שלהן. אבל אנחנו מתמקדים בסחר חופשי ובשבירת מחסומים".


כזכור, טראמפ פרש ממספר הסכמים בינלאומיים מאז כניסתו לתפקיד בינואר 2017, בהם הסכם האקלים העולמי, הסכם הסחר הטרנס פאסיפי. והסכם הגרעין עם איראן. בנוסף, הוא דורש לשנות את הסכם הסחר של צפון אמריקה. בנוסף, הטיל טראמפ מכסים על סחורות מסין, הודו וטורקיה וגם על מדינות ידידותיות, כגון קנדה מקסיקו ומדינות האיחוד האירופי.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE