הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווחים: הושגה הפסקת אש בדרום סוריה, נסראללה: "אנחנו עומדים בפני ניצחון"
על פי הדיווחים, הפסקת האש היא ביוזמת רוסיה ותוקפה הוא 12 שעות, שבמהלכן ינסו להגיע להודנה. 150 אלף איש נמלטו מאזור הקרבות לירדן ולאחר מכן לגבול ישראל

דיווחים על הפסקת אש באזור דרעא בדרום סוריה. מקורות שונים דיווחו כי רוסיה יזמה את הפסקת אש בין צבא אסד למורדים.  על פי רשת הטלוויזיה הקטארית "אל ג'זירה", היוזמה הרוסית נכנסה לתוקפה כבר בחצות ותימשך 12 שעות. הערוץ ציטט מקור ירדני שטען כי הצדדים הכריזו על הודנה. סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו דיווחה כי הפסקת האש תסתיים בהסכם כולל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפצצת כוחות המורדים בדרעא. נסראללה: "המיליציות שנתמכות בידי ארה"ב וישראל מובסות". צילום: איי.אף.פי


מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס גם הוא לקרבות בדרעא. נסראללה אמר כי "אנחנו לפני שינוי חשוב וניצחון גדול מאוד בדרום סוריה מול המיליציות החמושות, שנתמכות על ידי ארה"ב ומקבלות סיוע מישראל. הן מתמוטטות ומובסות, ואין להן שום אופק".


כזכור, הלחימה במחוז דרעא, קרוב לגבול סוריה עם ירדן וישראל, החלה ביום ראשון. צבא אסד החל במתקפה מאסיבית על כוחות המורדים באזור, בסיוע לוחמי חיזבאללה וחיל האוויר הרוסי. זמן קצר לפני המתקפה, שלחה ארה"ב מכתב למורדים, בו הודיעה להם שאינם צריכים לצפות לסיוע אמריקאי.


פליטים סורים. ירדן הודיעה על סגירת גבולותיה



במהלך הקרבות, החלו להימלט מעל 150 אלף בני אדם מאזור הלחימה לכיוון ירדן. לאחר שהממלכה ההאשמית הודיעה על סגירת גבולותיה, כ-70 אלף מהם החלו להתקדם לאזור ישראל, שסיפקה סיוע הומניטרי, אך גם היא לא אפשרה כניסת פליטים לשטחה. הפליטים מספרים על מצב הומניטרי קשה, כולל חיים על האדמה בלי אוהלים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE