הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: קוריאה הצפונית האיצה את קצב העשרת האורניום בחודשים האחרונים
לפי רשת NBC סוכנויות המודיעין בארה"ב חושדות שפיונגיאנג מסתירה אתרים להעשרת אורניום כדי להשיג עוד הקלות בשיחות בכיר אמריקאי: "יש ראיות חד משמעיות שהם מנסים לרמות אותנו"

רשת NBC מדווחת כי סוכנויות המודיעין בארה"ב סבורות שקוריאה הצפונית האיצה את קצב העשרת האורניום שברשותה בחודשים האחרונים. על פי הדיווח, היא עשתה זאת במספר אתרים נסתרים. סוכנויות המודיעין מעריכות כי קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית, מנסה להסתיר את האתרים ואת הנעשה בהם כדי להשיג הקלות נוספות בשיחות בין ארצו לבין ארה"ב, שבשיאן הפסגה ההיסטורית בינו לבין הנשיא טראמפ בסינגפור מוקדם יותר החודש. גורמי המודיעין סבורים כי הממשל בפיונגיאנג דבק בנשק הגרעיני, שלדעתו חיוני להישרדותו. הבית הלבן לא הגיב לדיווח.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



תצלום הלוויין של שדרוג הכור הצפון קוריאני. "אין שום הוכחה שהם הפסיקו את הייצור" צילום: מכון חקר החלל הצרפתי CNES, דרך אתר North38


בכיר אמריקאי שצוטט בכתבה אמר כי  "יש ראיות חד משמעיות לכך שהם מנסים לרמות את ארה"ב. אין שום הוכחה שהם מפחיתים את המלאי או מפסיקים את הייצור". ארבעה פקידי ממשל נוספים אמרו גם הם כי קוריאה הצפונית התכוונה לרמות את ארה"ב. 


יש לציין כי קוריאה הצפונית הספיקה לערוך ניסויים גרעיניים, ניסויים בטילים בליסטיים וכן הרסה באופן מתוקשר אתר ניסויים גרעיני. עם זאת, לאחרונה פורסמו תצלומי לוויין בהם נראות עבודות תשתית נרחבות בכור גרעיני צפון קוריאני ביונגביון. בתצלומים נראית מערכת קירור חדשה, אם כי עדיין לא פעילה ככל הנראה, ועוד שני מבנים נוספים, כנראה לאירוח בעלי תפקידים רמים. עוד נראית בניית מבנים נוספים.


טראמפ וקים בסינגפור. המנהיג הצפון קוריאני התחייב לפזר את חצי האי מנשק גרעיני. צילום:  EVAN VUCCI/AP


כזכור, קים ג'ונג און התחייב ל"פירוז מוחלט" של חמי האי הקוריאני מנשק גרעיני בפסגה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ב-12 ביוני בסינגפור. יחד עם זאת, לא הוכרע כיצד יתבצע הפירוז ומתי. לכן, עד שתתקבל החלטה, ייתכן שפיונגיאנג משדרת "עסקים כרגיל". מנגד, גם ארה"ב חידשה לאחרונה את הסנקציות על קוריאה הצפונית, למרות רוחות הפיוס, בטענה כי היא עדיין מהווה איום גרעיני".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE