הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנאצי שהשתלט על המותג הרפובליקני באילינוי לועג למפלגה לאחר שלא הצליחה להריץ נגדו מועמד עצמאי
הנאצי ומכחיש השואה המוצהר ארתור ג'ונס, שהרים מהרצפה את המועמדות הרפובליקנית למושב דמוקרטי בטוח, נהנה מכל רגע בעוד רפובליקנים ברחבי המדינה תופסים את הראש וחוששים שזיהום המותג יפגע גם בהם. "זה אסון פוליטי מוחלט, אומר מחוקק מקומי במדינה

מכחיש שואה המתמודד למושב בבית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקנית בנפה באזור שיקאגו מתרברב כי "עבד" על מפלגת השלטון. ארתור ג'ונס, נאצי מוצהר, אמר את הדברים לאתר פוליטיקו שלשום (חמישי) בהתייחסו לכישלון מאמצי המפלגה הרפובליקנית באילינוי להשיג די חתימות למועמד עצמאי שירוץ נגד ג'ונס בבחירות בנובמבר. התאריך האחרון לרישום חלף השבוע.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במהלך הבחירות תמך ג'ונס בנשיא, אולם לאחר מכן התחרט. "הקיף את עצמו ביהודים" (צילום: הליגה נגד השמצה)



ג'ונס מתמודד בנפה השלישית של אילינוי מול הנציג המכהן, הדמוקרט דן ליפינסקי. השלישית היא נפה דמוקרטית במובהק וסיכוייו של ג'ונס לנצח בה קלושים במקרה הטוב - עוד יותר מאלה של המועמד הרפובליקני הטיפוסי. אולם כישלונה של המפלגה הרפובליקנית ה"ממסדית", קודם להריץ מתמודד בפריימריז מול הנאצי במאי (ג'ונס זכה במועמדות המפלגה משום שאיש לא התמודד נגדו) וכעת גם אחרי שהתבררה החרפה למצוא מישהו שיסכים לרוץ כמועמד "עצמאי" ולהפסיד ומספיק אנשים שיחתמו לו, ולו רק כדי לתת לרפובליקנים הגונים מישהו להצביע עבורו - הכישלון הזה עושה למפלגתו של הנשיא בושות של ממש.

"הם לא מריצים מועמד שלישי?" שאל הנאצי ג'ונס בראיון לפוליטיקו. "זה נהדר! זה פנטסטי!". לאחר מכן הוסיף האיש כי "עבד" עליהם. "שיחקתי לפי החוקים, מה אני יכול לומר?" כעת ישנם רפובליקנים במדינה החוששים כי נוכחותו של ג'ונס על טופס ההצבעה כשהאות (R) לצד שמו ישפיע לרעה גם על שאר ה"מותג".

"קודם כל, זה פסול מוסרית ואני חושב שזה מזיק מאד למפלגה. הבחור הזה הוא קוקו גמור. הוא נאצי", אמר חבר בית הנבחרים של המדינה, הרפובליקני דייויד מקסוויני. "זה אסון פוליטי מוחלט". ג'ונס מכנה את השואה "קנוניית סחיטה בינלאומית" ו"שקר". לדבריו, עדויות הניצולים הן "תעמולה".


אפילו הוא חושב שזה מוגזם (צילום: CNN)



המפלגה הרפובליקנית של אילינוי הודיעה עוד בפברואר כי לא תתמוך בג'ונס במידה שיזכה, והצהירה כי אין בה מקום "לנאצים כמו ארתור ג'ונס". הסנאטור הרפובליקני השמרן מאד טד קרוז גינה את "הליצן הזה" וקרא למצביעים רפובליקנים להצביע עבור הדמוקרט ליפינסקי אם לא יהיה מועמד שלישי ראוי יותר, כדי להבהיר שאין לג'ונס מקום במפלגה. דובר המפלגה של המדינה אמר לפוליטיקו השבוע כי המפלגה מתכוונת להכריז על תמיכתה במועמד צד-שלישי בהתכתבות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE