הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מס על ניירות ערך מוצע בחוק חדש של הסנאטורית קירסטן גיליברנד וכבר זכה לשם "מס רובין הוד"
הסנאטורית הניו יורקית תומכת בחוק שכבר הוצע ונדחה, והפעם - היא רוצה לראות אותו עובר את ההצבעה. מדובר בהחלטה על תשלום מס על ניירות ערך שהמתנגדים לו חוששים: "יעוות את השוק"

הסנאטורית קירסטן גיליברנד מציעה עכשיו חוק לתשלום חדש בוול סטריט על משקיעים, שעשוי לעלות מיליארדים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוצה שתשלמו מס על ניירות ערך. גיליברנט



הסנאטורית הדמוקרטית בניו יורק מציעה חוק מס עסקאות ני"ע (STT) המגובה על ידי הסנאטור ברני סנדרס. המס, אשר הוצע ונדחה מספר פעמים, נתפס כצעד פרוגרסיבי. עורכי הדין אומרים כי המס הוא רעיון טוב, אומנם קטן יחסית אבל יכול להשתלם כי מדובר בבסיס רחב.

לאחרונה דוחפת גיליברנט את מה שמכונה "מס רובין הוד", שיוסיף 0.33 אחוזים למסחר בניירות ערך, ואמרה כי "הסיכון הגדול ביותר שיש לדמוקרטיה שלנו הוא אי-השוויון בהכנסות". בפועל אמנם מדובר רק על שלושה דולרים על השקעה של עשרת אלפים דולרים, דבר שמשקיעים קטנים יכולים לעמוד בו, אך מנהלי הקרנות הגדולות שמנהלים את הסחר או את הפנסיה שלנו כבר עוסקים במספרים גדולים יותר - ועלויות אלה יכולות לנסוק עבורם במהירות.

במידה וחברה רוכשת 50 מיליון מניות ביום במחיר ממוצע של 25 דולרים למניה. מדובר 1.25 ביליון דולרים כממוצע ערך נומינלי הממוצע ליום, כלומר 0.30 אחוזי מס יתנו  375,000 דולרים תוספת ליום. מחקר שנערך בשנת 2011 על ידי משרד התקציב של הקונגרס מצא שמס STT יעלה את עלות המימון של השקעות חדשות.

מתנגדים לרעיון טוענים כי המס "יעוות את שווקי הנכסים, שכן סוגי ניירות ערך הנסחרים בתדירות גבוהה יחויבו במס הרבה יותר מהנכסים הנסחרים בתדירות נמוכה. משקיעים  יחזיקו ניירות ערך לתקופות ארוכות יותר כדי להמנע מהמס".

עם זאת, הסנאטורית הוציאה הצהרה כי לדעתה המס יעזור לצמיחת המשק, תוך טענה כי "זה עבד במדינות אחרות". בנוסף היא גם אומרת כי "מס זה הוא דוגמה אחת לאיך הקונגרס יכול להבטיח שנתוגמל בעבודה ולא באמצעות קרנות גידור או מסחר בתדירות גבוהה".

החיבוק של הסנאטורית למס מגיע כהפתעה לכמה מאנשי תעשיית ניירות הערך. בשנת 2011 היא הגיעה להפגנה והתווכחה, יחד עם מחוקקים אחרים בניו יורק, כולל הסנטור הדמוקרטי צ'ארלס שומר, כי הרגולטורים צריכים לשקול מחדש את כללי המיסוי החדשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE