הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשל החשש ממלחמת הסחר, הצמיחה האיטית בסין והמשבר בגרמניה: בורסות העולם נצבעו אדום
הצמיחה הסינית הצטמצמה בעשירית הנקודה לעומת חודש מאי, ובורסות המזרח הגיבו בירידות שערים חדות. קנצלרית גרמניה במצוקה פוליטית - והבורסות האירופיות מגיבות בהתאם

הבורסות ברחבי העולם נפתחו היום בירידות שערים בשל החשש המתמשך מפגיעה בכלכלה העולמית בשל סכסוך המסחר בין ארצות הברית לסין. באירופה, בנוסף לחששות העולמיים, גם המשבר בממשלה בברלין מקשה על מדדי הבורסה להיצבע בירוק.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ירידות שערים ביפן, ובבורסות העולם בכלל


קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נעולה במאבק שנמשך כבר שבועות עם ידידיה הבווארים בנוגע למשבר הפליטים. המשבר הגיע לשיאו אתמול, כאשר שר הפנים הורסט סיהופר הודיע כי הוא מעדיף להתפטר מאשר לוותר על עמדתו המתנגדת למדיניותה של מרקל, שקוראת לפיתרון כלל אירופי של המשבר. מדד דקס הגרמני נפתח הבוקר בירידות שערים של 0.8 אחוזים, הקאק הצרפתי איבד 1.2 אחוזים והפוטסי הבריטי איבד אחוז אחד. המסחר בבורסה בניו יורק צפוי להיפתח בירידה של חצי אחוז במדד דאו ג'ונס. מדד S&P צפוי לרדת ב-0.6 אחוזים.

פעילות המגזר היצרני בסין הואטה בחודש שעבר. נתונים אלה מוסיפים לחשש כי הכלכלה מתקררת בשל השליטה הממשלתית בשוק ההלוואות. המדד העיקרי שבוחן את הצמיחה במשק ירד בחודש שעבר ל-51.0, ירידה של עשירית הנקודה מאשר הרמה בחודש מאי.

הבורסות ברחבי אסיה נצבעו גם הן אדום בשל נתוני התעשייה הסינית הנמוכים מהצפוי ובשל תחזית חלשה יותר של הכלכלה היפנית. מדד ניקיי היפני צנח ב-2.4 אחוזים, מדד שנגחאי ירד ב-2.5 אחוזים והבורסה באוסטרליה איבדה 0.3 אחוזים. בהונג קונג לא נפתחה הבורסה היום בשל יום חג.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE