הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אבק זה משמין: כך תמנעו מחשיפה לאבק ולכימיקלים המשמינים שבחומרי ניקוי
מחקר חדש מצא, כי כימיקלים מסוימים יוצרים שינוי באופן בו הגוף מתמודד עם שומן, מקשים על שריפת קלוריות ומעוררים את התיאבון. בהמשך לכך, מומלץ להימנע מחשיפה למוצרים המכילים את הכימיקלים "המשמינים"

מה שאנו אוכלים משפיע על הבריאות ועל המשקל, אך מחקר חדש מצא, כי כימיקלים שנפוצים במוצרים שונים, עלולים לגרום להשמנה, משום שהם מפריעים להורמונים שלנו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היפטרו משטיחים, משום שהם נוטים לצבור כמויות של אבק

מגמת העלייה בהשמנת יתר, בייחוד בקרב ילדים ותינוקות, מושפעת מדיאטה ומאורח חיים, אך גם מכימיקלים שנמצאים במוצרים שונים. בהמשך לכך, בדקה קבוצת חוקרים את מידת ההשפעה של כימיקלים על הגידול בתופעה ההשמנה.

מסתבר, שיש כימיקלים שנקראים אוביסוגנס (Obesogens) ומפריעים לאופן בו הגוף מאחסן ומעבד שומן. מדובר בתרכובות כימיות שונות שנמצאות בכל מיני מוצרים, תרופות וגורמים סביבתיים. הן פוגעות בתהליך חילוף החומרים ועלולים לגרום להשמנה.

הן מתכנתות מחדש את האופן בו תאי הגוף פועלים וגורמות לקידום של הצטברות שומן, על ידי גידול במספר ובגודל תאי השומן; להגדלת התיאבון; ולקושי באיבוד שומן על ידי שינוי היכולת הטבעית של הגוף לשרוף קלוריות.

מחקרים קודמים גילו כימיקלים כאלה במוצרים שונים, כגון חומרי הדברה, פלסטיק, מעכבי בעירה, ממתיקים מלאכותיים ועוד. בהתבסס  על המחקר, ממליצים החוקרים על מספר דרכים להפחתת החשיפה לכימיקלים שעלולים לגרום להשמנה.

צריכת מזון טרי: מומלץ לבחור במזון טרי על פני מוצרי מזון מעובדים עם רשימות ארוכות של מרכיבים על תווית. ככל שהרשימה ארוכה יותר, כך גדל הסיכוי שהמוצר יכיל כימיקלים שגורמים להשמנה.

לוותר על חומרי הדברה: מומלץ לבחור בפירות ובירקות שגדלים ללא חומרי הדברה, כגון מוצרים אורגניים או ממגדלים מקומיים.

הכימיקלים "המשמינים" מפריעים לאופן בו הגוף מאחסן ומעבד שומן

לשנות את התפישה לגבי פלסטיק: צמצום השימוש בפלסטיק, בייחוד בעת חימום או אחסון מזון. התחליף המומלץ הוא אחסון מזון ומשקאות בכלי זכוכית או אלומיניום.

להשאיר את הנעליים ליד הדלת: מומלץ להסיר את הנעליים בעת הכניסה לבית, על מנת למנוע העברת מזהמים מסולית הנעליים לשטחי הבית. כך יידרש שימוש מצומצם בחומרי ניקוי המכילים את הכימיקלים הבעייתיים.

לשאוב את זה: מומלץ לאוורר את הבית לעתים קרובות, לשאוב את האבק ולנקות אותו באמצעות מטלית לחה.

לספור מרצפות: מומלץ לצמצם את האזורים בבית ובעבודה שמצופים בשטיח. השטיח נוטה לצבור כמויות של אבק.

הולכים על טבעי: בחירה בחומרי ניקוי טבעיים מומלצת על פני חומרי ניקוי כימיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE