הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין מנסה לגייס את אירופה במאבק הכלכלי נגד טראמפ, בינתיים בלי הצלחה
בעוד כשבועיים תיערך ועידה סינו-אירופית, ובינתיים הסינים מעוניינים שבסיומה תתפרסם הודעה שמדגישה כי שתי המעצמות נמצאות באותו צד - נגד מדיניות המכסים

סין מפעילה לחץ על האיחוד האירופי כדי לפרסם הצהרה משותפת בכנס שיתקיים מאוחר יותר החודש נגד מדיניות המסחר של הנשיא דונלד טראמפ. עם זאת, נראה שבשלב זה בייג'ינג נתקלת בהתנגדות מצד האירופים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קונטיינרים בנמל בשנגחאי, סין


בפגישות שנערכו בבריסל, ברלין ובייג'ינג, בכירים סיניים, כולל סגן ראש הממשלה ליו הא הציעו שיתוף פעולה בין האיחוד האירופי לבין סין ואף לפתוח עוד את השוק הסיני כמחווה של רצון טוב. אחת ההצעות שעלתה על הפרק היא פעולה משותפת של הסינים והאירופים נגד ארצות הברית בארגון הסחר העולמי.

עם זאת, האיחוד האירופי, השותפות המסחרית הגדולה בעולם, דחתה את הרעיון של שיתוף פעולה עם בייג'ינג נגד וושינגטון. כך אמרו חמישה דיפלומטים אירופים לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת, לקראת הוועידה הסינו-אירופית שתיערך ב-16-17 לחודש.

במקום זאת, הוועידה צפויה לנפק הודעה משותפת צנועה יחסית, שמדגישה את המחוייבות של שני הצדדים למערכת הסחר העולמית והבטחה להקים קבוצות פעולה לקידום ארגון הסחר העולמי. כך לדברי הבכירים האירופים.

ליו הא אמר בשיחות סגורות כי סין נערכה לראשונה כדי לבדוק אילו סקטורים עסקיים יכולים להיפתח להשקעות אירופיות.

התקשורת בסין מנסה לשכנע כי אירופה וסין נמצאות באותו צד, כך הודיעו בכירים, דבר שהציב את האיחוד האירופי במקום רגיש. שתי הוועידות שעברו, בשנים 2016 ו-2017, הסתיימו בלי שום הצהרה משותפת בשל חילוקי דעות בפרשת ים סין הדרומי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE