הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זו לא גברת: מחבלי חמאס ניסו לדלות מידע מחיילי צה"ל באמצעות אפליקציות הכרויות מזוייפות
האפליקציות יכלו לנטר את מיקומם של החיילים, לקבל את רשימת אנשי הקשר שלהם, להאזין לשיחותיהם ולצפות במצלמת הפלאפונים שלהם. מצה"ל נמסר כי האיום הוסר

טרוריסטים של חמאס התחזו לנשים יפות באפליקציות הכרויות מזויפות כדי לנסות ולפתות חיילים ישראלים ולהוציא מידע רגיש מהטלפונים הסלולריים שלהם. צה"ל, בתגובה, פתח במבצע מודיעיני בשם "לב שבור" כדי לחשוף את הטרוריסטים שעומדים מאחרוי האפליקציות הזדוניות האלה. כך דווח בתקשורת הישראלית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האיום הוסר ולא נגרם נזק


"אנחנו יודעים מי עומד מאחורי זה", אמר בכיר בצה"ל, "לא נגרם שום נזק, משום שעצרנו את זה בזמן. היה, כמובן, סיכון חמור לפגיעה בביטחון הלאומי".

המזימה של חמאס כללה שתי אפליקציות - WinkChat ו-GlanceLove, כמו גם אפליקציה לאוהדי גביע העולם בכדורגל שנקראת GoldenCup, שאפשרה צפייה ישירה במשחקים. האפליקציות הופצו באמצעות וואטסאפ ופייסבוק לחיילים בשירות החובה.

ברגע שהאפליקציות האלה הותקנו על מכשירי הטלפונים החכמים, הם העניקו לחמאס את היכולת לפענח את מיקומו של החייל ורשימת אנשי הקשר שלו. בנוסף, האפליקציות האלה אפשרו לחמאס להאזין למכשירים ולצפות במתרחש סביבם באמצעות המצלמה של המכשירים החכמים.

האפליקציות, שהופיעו בחנות האפליקציות של גוגל, הותקנו במכשיריהם של כמאה חיילים, כך על פי הדיווחים. עם זאת, האפליקציות נמחקו מאז. התמונות שהופיעו בהן היו של נשים אמיתיות, ובחלקן הן נראו מתנשקות זו עם זו. התמונות נגנבו מחשבונות הפייסבוק של אותן בנות.

הפרופילים המזוייפים שנפתחו באפליקציות נשזרו בסלנגים כדי לתת להם תחושה של פרופילים אמיתיים.

על פי צה"ל, בשנה שעברה עשה חמאס ניסיון דומה. עוד נמסר כי קיימת בצבא תכנית חדשה למודעות לסכנות שבאפליקציות כאלה ולסכנות הטמונות בעולם הסייבר באופן כללי.

גורמי טרור פלסטינים כבר השתמשו בעבר באתרי הכרויות לצורכיהם. הפעם הידועה ביותר היא זו שהובילה לרציחתו של אופיר רחום, באפריל 2001. נחום, צעיר בן 16, פותה על ידי המחבלת הפלסטינית אמנא מונא, ערביה נוצריה בת 24, שיזמה ותכננה את הפיגוע.


המחבלת הפלסטינית אמנא מונא


מונא התחזתה ברשת לעולה חדשה ממרוקו בשם סאלי, ושוחחה עם רחום שבועות רבים באמצעות ה-ICQ. היא הצליחה לרכוש את אמונו ושכנעה אותו להיפגש עמה בירושלים.

השניים נפגשו בירושלים, והם המשיכו במכוניתו אל מקום בו היו יתר חברי חוליית הטרור, סמוך לרמאללה - שם הם רצחו אותו.

מונא נתפסה בידי כוחות הביטחון הישראליים, והיא שוחררה באוקטובר 2011 במסגרת עסקת שליט. למרות שהייתה מיועדת בתחילה להיות מגורשת לעזה, היא גורשה למצרים, ומשם הועברה לטורקיה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE