הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אל תנשמו: אפילו ברמות נמוכות, זיהום אוויר יכול לגרום לאחת המחלות הנפוצות בעולם
מחקרים קודמים מצאו קשר בין זיהום אוויר לבין סוכרת מסוג 2. אך ממחקר חדש עולה, כי אפילו זיהום אוויר ברמה נמוכה עלול לגרום למחלה. מכאן שרמת זיהום האוויר המותרת על ידי ארגונים ממשלתיים גבוהה מדי

סוכרת היא אחת המחלות שתפוצתן הולכת וגדלה במהירות הרבה ביותר, עם למעלה מ-420 מיליון חולים ברחבי העולם. בעוד הגורמים העיקריים לסוכרת מסוג 2 כוללים תזונה לא בריאה, חוסר בפעילות גופנית והשמנת יתר, מחקר חדש מצא, כי זיהום אוויר ממלא תפקיד מרכזי בקרב הגורמים למחלה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זיהום אוויר גורם להפחתת ייצור האינסולין ולדלקות

המחקר מצביע על קשר בין זיהום אוויר לבין סוכרת ברחבי העולם. כך לדברי הכותב הראשי של המחקר, הפרופסור זיאד אל-עלי, מהמחלקה לרפואה באוניברסיטת וושינגטון. המחקר מצא סיכון מוגבר, אפילו ברמות נמוכות של זיהום אוויר, שנחשב בטוח כיום על ידי המשרד להגנת הסביבה של ארצות הברית ועל ידי ארגון הבריאות העולמי.

הממצאים האמורים חשובים משום שישנם קבוצות של תעשיינים שטוענים כי רמת זיהום האוויר המותרת כיום על ידי הארגונים הממשלתיים מחמירה מדי. אך בהמשך למחקר האמור נראה, כי רמות הזיהום המותרות אינן בטוחות מספיק וכי יש להחמיר אותן.

ידוע, כי קיים קשר בין זיהום אוויר לבין בריאות לקויה. החוקרים בחנו את חלקיקי האבק, הלכלוך, העשן, הפיח והנוזלים המזהמים. מחקרים קודמים מצאו, כי חלקיקים אלה יכולים להיכנס לריאות ולמחזור הדם ובכך לגרום לבעיות בריאות, כגון מחלות לב, שבץ, סרטן ומחלת כליות.

החלקיקים המזהמים נכנסים לריאות ולמחזור הדם ובכך גורמים לבעיות בריאות

זיהום אוויר, שנמצא בין הגורמים לסוכרת, גורם לצמצום בייצור האינסולין ולדלקות. הוא מונע מהגוף לעבד את הגלוקוז שבדם לאנרגיה, אותה הגוף צריך על מנת לשמור על בריאות תקינה. בשנת 2016, גרם זיהום האוויר ל-3.2 מיליון מקרים חדשים של סוכרת, המהווה כ-14 אחוז מכלל מקרי הסוכרת באותה שנה.

המחקר האחרון בחן את הקשר בין חלקיקי החומר המזהמים שבאוויר לבין הסיכון לחלות בסוכרת. הממצאים עלו מניתוח נתונים של 1.7 מיליון אזרחי ותיקים, אחריהם עקבו החוקרים במשך 8 וחצי שנים. יש לציין שהממצאים סייעו באמדן מספר המקרים של סוכרת שנרשמים מדי שנה ושל מספר שנות חיים בריאות שאבדו עקב זיהום אוויר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE