הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סאיב עריקאת טוען כי הקונפליקט במזרח התיכון לא יכול להפתר על ידי אנשי נדל"ן
הבכיר לשעבר בצוות המשא ומתן הפלסטיני תוקף את מתווה קושנר; ביום ראשון האחרון הודיע כי הרשות הפלסטינית תמשיך לשלם למשפחות מחבלים על אף החוק שאושר בישראל לקזז סכומים אלה מהכספים המועברים לרשות

סאיב עריקאת, בכיר לשעבר בצוות המשא ומתן הפלסטיני תוקף את דונלד טראמפ וטוען כי "הקונפליקט במזרח התיכון לא ייפתר על ידי אנשי נדל"ן". דבריו של עריקאת נאמרו היום (רביעי) במסיבת עיתונאים שערך ברמאללה על רקע חשיפתו הקרבה של מתווה טראמפ להסדר כולל באזור, מתווה שצפוי להדחות על ידי הפלסטינים. עריקאת הוסיף כי "בבית הלבן צריכים לשבת אנשים גדולים, לא אנשי נדל"ן".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סאיב עריקאת ברמאללה. צילום: AP


במהלך ביקור שערך בחודש שעבר במזרח התיכון תקף חתנו ויועצו הקרוב של טראמפ, ג'ארד קושנר, את הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) בראיון לעיתון "אל קודס". "הקהילה הבינלאומית נעשית מתוסכלת מהנהגתו של עבאס ולא רואה צעדים קונסטרוקטיביים להשגת שלום", טען קושנר. "יש הרבה הצהרות חריפות אבל לא רעיונות או מאמצים בעלי סיכויי הצלחה".

טראמפ מינה את קושנר כשליחו לאזור וכאחראי על בניית המתווה האזורי. קושנר והיועץ ג'ייסון גרינבלאט נפגשו בביקורם האחרון באזור עם מנהיגי ישראל, ירדן, קטאר, מצרים וערב הסעודית בחודש שעבר כדי לדון במשבר ההומניטארי המחמיר בעזה ובהצעות ראשי המדינות להסכם שלום. 


ג'ארד קושנר. צילום: GettyImages


ביום ראשון האחרון טען עריקאת כי הרשות הפלסטינית תמשיך לשלם למשפחות אסירים ומחבלים, לאחר שהכנסת אישרה את החוק המקזז כספים שמועברים למחבלים מכספים שישראל מעבירה לרשות. קיזוז הכספים יפגע בתקציב הרשות שמצויה גם כך בקשיים בעקבות קיצוץ תקציב הסיוע האמריקאי.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE