הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תאילנד: המחלצים נלחמים בגשמים העזים ומגבירים את קצב שאיבת המים מהמערה בה נמצאים 12 הנערים
בעוד שלא ברור כיצד החילוץ יתבצע, המחלצים עורכים סריקות בניסיון לאתר כניסות נוספות למערה. הנערים הלכודים דיווחו כי הם שמעו נביחות כלבים וילדים משחקים

הגשמים בתאילנד יורדים בקצב מהיר יותר מהמצופה, וכעת צוותי ההצלה שבוחנים כיצד יחלצו את הנערים הלכודים במערה, נלחמים נגד הזמן - ונגד המים. המחלצים מגבירים את קצב שאיבת המים מהמערה כדי שהמים לא יעלו על גדותם, דבר שמעמיד בסכנה את 12 הנערים הלכודים במקום. כך מסרו היום (חמישי) הרשויות התאילנדיות. הרשויות הודיעו כי ייתכן ונמצא במערה כיס אוויר שיכול להוות נתיב חילוץ.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מצב הרוח טוב. הנערים בתוך המערה


לוחם אש שעובד כדי לשאוב את המים מהמערה אמר כי חלק מהמעבר אל החלק שבו נמצאו הנערים לפני שלושה ימים, לאחר 10 ימים שבהם נערכו אחריהם חיפושים, עדיין מוצף עד התקרה, כך שצלילה היא הדרך היחידה של אותם נערים החוצה.

"החשש שלנו הוא מזג האוויר", אמר מושל צ'אנג ראי, נארונגסאק אוסטאנקורן, "אנחנו לא יכולים להסתכן בכך שהמערה תוצף לחלוטין". הוא הוסיף כי הוא שאל את אנשי הקומנדו הימי של תאילנד מהם הסיכונים שכרוכים בחילוץ הנערים מהמקום, כדי לבחון אם ניתן לקבל את הסיכון הזה. לדבריו, ייתכן כי החילוץ יעשה במקטעים ולא כל הנערים יחולצו בבת אחת.

מוקדם יותר השבוע אמר המושל המקומי כי הנערים, בגילי 11 עד 16, מתאמנים בשימוש בציוד צלילה, אך לדעתו הנערים לא התאמנו בצלילה של ממש. "הבוקר ביקשתי להכניס 13 סטים של ציוד צלילה למערה, במידה ונאלץ לחלץ אותם גם כאשר לא נהיה מוכנים במאה אחוזים", אמר.

כאשר נשאל כיצד הנערים, והמאמן שלהם, יכולים עדיין לנשום, המושל המקומי ציין כי ככל הנראה יש במקום כיס אוויר, וישנם 30 צוותים שאמונים למצוא את הפתח שלו בשלב זה.


הנבחרת שלכודה במערה


החיפושים אחר פתחים חדשים של המערה נעשו בעקבות דיווחים של הנערים לפיהם הם שמעו נביחות של כלבים, קריאה של תרנגול וילדים משחקים. הדיווחים האלה מעידים על קיומו, ככל הנראה, של פיר שמוביל מפנים המערה אל פני השטח.

החיפושים באזור המערה החלו לאחר ששוטר מקומי שעבר סמוך לפתח שלה ראה את זוגות האופניים של הנערים במקום. בשלב זה, כך על פי דיווחי הרשויות, הנערים במצב טוב - גם מבחינה פיסית וגם מבחינה מורלית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE