הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תשנו כל הדרך לבריאות טובה: הכירו את תנוחת השינה שתשפר לכם את הבריאות
אם תשנו על צד מסוים תוכלו לשפר את תפקוד מערכת העיכול ולקדם את הטיול לשירותים בבוקר. אותה תנוחת שינה יכולה לסייע גם בהפחתת צרבת ובשיפור תפקוד המוח

לתנוחת השינה שלנו יש השפעה על הבריאות. היא יכולה להשפיע על כל דבר, החל במוח וכלה במעיים. ידוע, כי אם לא ישנים מספיק אנו יכולים להרגיש פחות אנרגטיים באופן שישפיע על כל פעילות שנעשה במשך היום. אך אם ישנים את 8 שעות השינה המומלצות למבוגרים בכל לילה בשבוע, ועדיין חשים חולשה, כדאי לבדוק מחדש מה בדיוק גורם לכך. בשלב ראשון כדאי לציין, כי שינה על צד שמאל טובה יותר לבריאות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שינה על צד שמאל משפרת את פעילות מערכת העיכול ואת תפקוד המוח

מהמלצות מדעיות עולה, כי לשינה על צד שמאל יש את היתרונות הבריאותיים הרבים ביותר. למרות שחיצונית הגוף נראה סימטרי במידה רבה, הוא לא סימטרי מבפנים ומבחינת מיקום האיברים הפנימיים. שמירה על הבריאות כוללת, גם שמירה על התפקוד התקין והיעיל של המערכות הפנימיות ועל האופן בו הן מעבדות פסולת ומוציאות אותה מהגוף.  
ישנם אנשים בעלי תנועת מעיים קבועה. אך אחרים, שחיים עם תסמונת המעי הרגיז, עם עצירות, עם דלקות או מחלות מעיים שונות, נדרשים למאמץ על מנת להניע את המעיים לפעילות תקינה. אז למה לא לתת לכוח הכבידה לעשות את העבודה?

בזמן שישנים על צד שמאל בלילה, כוח הכבידה יכול לעזור לתנועת המעיים. למזון קל יותר לעבור מהמעי הדק דרך שסתום, הממוקם בבטן הימנית התחתונה, אל המעי הגס. תפקוד לקוי של השסתום משפיע על תפקוד המעיים. אחרי שהמזון עבר אל המעי הגס, קל לו לעשות את בכוון מטה. מצב כזה מעודד טיול לשירותים בבוקר.

באופן כללי שינה על הצד יוצרת מנח טוב יותר של הגוף והשרירים ובכך לאפשר מנוח טובה יותר.

צד שמאל בריא יותר

שינה על הצד מסייעת גם בהפחתת צרבת. מחקר שנערך בקרב עשרה משתתפים מצא קשר בין שינה על צד ימין לבין מקרים רבים יותר של צרבת, בהשוואה לשינה על צד שמאל. החוקרים משערים, כי אם אנחנו שוכבים על צד שמאל, הבטן ומיצי הקיבה נשארים נמוכים יותר מאשר הוושט.

השינה על צד שמאל משפרת את תפקוד המוח. המוחות שלנו נהנים משינה על הצד, שמסייעת לניקוי המוח. בהשוואה לשינה על הבטן, שינה על צד שמאל או על צד ימין מסייעת לגוף לנקות פסולת שנצברת בין הרקמות במוח. ניקוי כזה מסייע בצמצום הסיכון למחלות, כגון אלצהיימר, פרקינסון ומחלות נוירולוגיות אחרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE