הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחר מתחילה מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין עם מכסי-מגן הדדיים בסך 68 מיליארד דולר
מכסי המגן של ממשל טראמפ על סין, בסך 34 מיליארד דולר, ייכנסו לתוקף בחצות. זמן קצר לאחר מכן ייכנסו לתוקף מכסים נגדיים של סין באותו סכום. מאוחר יותר בקיץ יש עוד סיבוב של 16 מיליארד, וטראמפ מאיים בעוד חצי טריליון. מי ישרוד מלחמת התשה כלכלית?

לאחר חודשים של איומים והתגוששויות, מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין עומדת להפוך לרצינית. מחר  בחצות (דהיינו הלילה) ייכנסו לתוקף מכסי מגן אמריקאיים על סחורות מסין בסך 34 מיליארד דולר - ומכסים שווים על מוצרים אמריקאיים בסין. אלה המהלכים הראשונים במה שעשוי להפוך למעגל הרסני של מכות ומכות נגד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגונג יכה בחצות



הצעדים המתוכננים כבר ערערו את יציבות השווקים וגררו אזהרות רווח וחשש להעלאת מחירים מצד חברות רבות. הנשיא טראמפ ויועציו טוענים כי המכסים חיוניים להפעלת לחץ על סין לחדול מהתנהלות הסחר הבלתי הוגנת שלה, הכוללת גניבת קניין רוחני וכפייה על חברות אמריקאיות המבקשות לעשות עסקים בסין למסור את הטכנולוגיה שלהן לידי שותפים סינים.

בייג'ינג מכחישה את הטענות ומבהירה שאף שאינה רוצה במלחמת סחר, היא מוכנה לנהל כזו עד הסוף המר אם תידרש. "ארה"ב תפתח באש על העולם כולו וגם על עצמה", אמר דובר משרד המסחר הסיני גאו פנג לכתבים היום (חמישי). הוא הזהיר כי מכסי המגן מארה"ב יפגעו בחברות זרות המייצאות סחורות מסין לארה"ב.

ביסוד המחלוקת נמצא זעמו של הנשיא על כך שלארה"ב גירעון מסחרי של 375 מיליארד דולר עם סין. אולם לאחר שלושה סבבי שיחות בין שתי המדינות, כולל הבטחה סינית להגביר במידה משמעותית את הרכישות תוצרת ארה"ב, טראמפ החליט ליישם את מכסי המגן בכל זאת.


ארה"ב יורה בעצמה". דובר משרד החוץ הסיני, גאו פנג



ההתנגשות עם סין מגיעה כשלארה"ב אין הרבה בעלות ברית מבחינת סחר בעולם, לאחר שהטילה גם על אלה שהיו לה, כמו קנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי, מכסי מגן מכאיבים, שגם הם נענו במכסים שווים, וגם שם כמו בסין מאיים הנשיא להגדיל את גובה ההימור במכסים נוספים על כלי רכב.

המכסים על סין כוללים למעלה מ-800 מוצרים, בכללם מכונות תעשייתיות, מכשירים רפואיים וחלקי חילוף לכלי רכב. בייג'ינג מתכוונת להשיב במכסים על 545 מוצרים כולל רכבי שטח, בשר ופירות ים. בקיץ מתכוון הממשל להטיל מכסים על עוד 16 מיליארד דולר במוצרים, והיום איים הנשיא בחצי טריליון דולר נוספים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE