הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החל ביקורו של פומפאו בקוריאה הצפונית: "הפגישה תהיה פרודוקטיבית"
שר החוץ עשה דרכו לפיונגיאנג במטרה לקדם את פירוק הנשק הגרעיני שלה ואת השבת גופות החיילים האמריקניים שנפלו במלחמת קוריאה. לפני שהוא יצא לדרכו הוא שוחח עם הנשיא טראמפ שאמר כי הוא מאמין שקים ג'ונג און רואה עתיד "בהיר יותר" לעם שלו

שר החוץ מייק פומפאו נפגש היום (שישי) בפיונגיאנג עם בכירים בקוריאה הצפונית. הוא אמר כי הוא מתכוון להתעדכן בפרטים על הליך פירוק הנשק הגרעיני של הדיקטטורה האסייתית וכיצד יתקדם תהליך השבת גופותיהם של חיילים אמרקינים שנפלו במלחמת קוריאה ולא הושבו לארצות הברית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לילה ראשון בפיונגיאנג. שר החוץ פומפאו


פומפאו נפגש עם קים יונג צ'ול, שקיבל תפקיד מפתח בארגון הפגישה ההיסטורית בין הנשיא דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בחודש שעבר בסינגפור.

הפגישה של פומפאו עם קים יונג צ'ול תוכננה להימשך כמה שעות, ולא ברור היה אם הוא ייפגש גם עם המנהיג הצפון קוריאני. על פי התכנון, פומפאו יישאר שם הלילה, ומדובר בלילה הראשון שהוא מעביר בפיונגיאנג.

"הפגישה של היום רבת משמעות", אמר קים יונג צ'ול לפומפאו. "אני מסכים", ענה שר החוץ, "אני מצפה לה ואני סומך על כך שהיא תהיה פרודוקטיבית".

במהלך הפגישה של שני המנהיגים בחודש שעבר, קים ג'ונג און התחייב בין השאר "לפעול למען פירוק הנשק הגרעיני". עם זאת, ההצהרה הזאת לא התייחסה לפרטים שונים כגון כיצד קוריאה הצפונית תעשה זאת ומתי.

"הנשיא אמר לי כי הוא מאמין שהיו"ר קים רואה עתיד שונה ובהיר יותר לעם בקוריאה הצפונית. שנינו מקווים שזה נכון", צייץ פומפאו בטוויטר לאחר שיחת טלפון שקיים עם הנשיא טראמפ בדרכו לקוריאה הצפונית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE