הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: למרות הלגליזציה, בעיר פועלים עסקים לא חוקיים רבים למכירת קנאביס - ולא משלמים מסים
נראה כי הפיגור אחרי תחזיות המסים מקנאביס נובע בין השאר מהשוק השחור שלא הולך לשום מקום. "מצב תחרותי לא הוגן עבור העסקים החוקיים"

מאות חנויות מריחואנה לא חוקיות פועלות במחוז לוס אנג'לס, למרות שהסם הפך לחוקי עבור בני 21 ומעלה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות הלגליזציה, השוק השחור חי ובועט


הלגליזציה הגיעה לקליפורניה בתחילת השנה. כבר מהשלב הראשון, היו חששות כי השוק החוקי של הסם יפגע בשל השוק השחור והלא חוקי שפעל במשך עשרות שנים. וזה בדיוק מה שקורה, משום שכמות החנויות הלא חוקיות עולה על 150 החנויות החוקיות לחלוטין.

החנויות החוקיות מאבדות לקוחות שמצליחים להשיג את אותו הסם במחיר זול יותר בחנויות הלא חוקיות, שלא משלמות מסים, אמר אדם ספייקר, מנכ"ל הקואליציה של דרום קליפורניה, ארגון שמייצג מגדלי קנאביס, מפיצים ובעלי חנויות חוקיות.

"זה מצב תחרותי לא הוגן עבור העסקים החוקיים", אמר ספייקר, "אני חושב שאם אתה משנה את תמונת המצב ומוציא את הקנאביס מהמשוואה - אם לדוגמא היה מדובר בתעשייה אחרת - הממשלה הייתה עושה כל שביכולתה כדי לאפשר שוק הוגן לעסקים החוקיים שמשלמים מסים".

אחת מהנקודות למען לגליזציה היא החזר המס הגבוה שהמדינה תרוויח מצעד כזה. עם זאת, במהלך הרבע הראשון של השנה, קליפורניה דיווחה על החזר מסים בגובה של 34 מיליון דולר בלבד, זאת, לעומת תחזית ראשונית של החזרי מסים בגובה של 175 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה.

באפריל, הרשויות שלחו קרוב לאלף מכתבים לעסקי קנאביס החשודים בפעילות לא חוקי, בדרישה להפסיק את הפעילות. כ-64 אחוזים מהם היו בשטח המטרופוליני של לוס אנג'לס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE