הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריפת הענק בקולורדו, המוגדרת כשלישית בגודלה בהיסטוריה, כילתה עד כה כמאה אלף אקר, וממשיכה לבעור
1500 אנשי כיבוי ממשיכים לנסות ולהשתלט על השריפה הבוערת. 250 בתים נהרסו בדליקה וכרגע האש מתפשטת באזורים שאנם נגישים ללוחמי האש

החום עימו העבירה ארצות הברית את ה-4 ביולי ממשיך להזיק וקולורדו מוצאת עצמה מתמודדת עם שריפת הענק השלישית בגודלה בהיסטוריה של המדינה. במהלך היומיים האחרונים מספר שריפות כבר הביאו לפינוי אנשים מבתיהם, ביטולי טיסות ודאגה רבה אך המתרחש בקולורדו מביא לשיאים חדשים את ההתמודדות עם מזג האוויר הקייצי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אזרחים צופים על האש המתפשטת (צילום: Helen H. Richardson)



השריפה במדינה הביאה לנזק ליותר ממאה אלף אקר, והיא ממשיכה להתפשט במהירות. הלחות באזור הייתה אמורה להגיע עד 30 אחוזים והסיכוי לסופות רעמים עמד על 70 אחוזים, לפי השירות המטאורולוגי, אך הדברים התגלו כקשים הרבה יותר בפועל.

נכון לעכשיו הסיכוי לסופות רעמים עומד על 50 אחוזים במהלך יום שישי. תחילתה של האש הקשה היא ב-1 ביוני, אך היא התגברה ביתר שאת ב-27 ביוני והרסה עד כה יותר מ-250 בתים. מרבית הדליקות שפרצו נכבו בן לילה אבל הכבאים לא הצליחו להשתלט על כל מקורות האש והיא הפכה מסוכנת ברביעי האחרון, כאשר החלה לכלות בין 15 ל-20 אלף אקר, כשהיא מונעת על ידי רוחות של 35 קמ"ש.

כ-1500 אנשי כיבוי אש מנסים להשתלט על האש, במהלך יום שישי תגיע לאזור השריפה סגנית מושל קולורדו, דונה לין, עם עצירות המתוכננות לה בבית הספר התיכון לה וטה בשעה 11:00 בבוקר ובמרכז הקהילתי של מחוז ווירפאנו בשעה 13:00.


תגיע לאזור. לין (צילום: Greyfoxhound2985)



מזג האוויר הרטוב יחד עם סופות הרעמים לכאורה חלפו את המקום אבל בהחלט יש עוד סיכוי למזג אוויר רטוף בשישי ושבת. "תנודת האש תהיה מינימלית עקב המשקעים והלחות הגבוהה יחסית", צופים גורמים רישמיים.

עד כה העלות המשוערת של ניהול האש עומדת על 28.9 מיליון דולרים, והיא ממשיכה לבעור בשטחים שאינם נגישים ללוחמי האש. כרגע אין אזורים שקיבלו צו פינוי.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE