הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פסל החירות הלא נכון הופיע על בולי ארצות הברית, שירות הדואר ישלם לאיש שיצר אותו 3.5 מיליון דולרים
מה שזול עולה ביוקר: אנשי USPS היו בטוחים שהם מדפיסים את פסל החירות מניו יורק, אבל התברר בדיעבד שהשתמשו בפסל שעמד בכניסה למלון בלאס וגאס. יוצר הפסל תבע - וגם זכה

הטעות שעלתה לשירות הדואר של ארה"ב 3.5 מיליון דולרים: פסל החירות המפורסם מניו יורק, Liberty Forever, שהונצח על בולים בשנת 2010 - לא ממש מראה את ליידי ליברטי הנכונה. עכשיו בית המשפט פסק שהדבר יעלה גם כסף.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא הפסל הנכון, מסתבר (צילום: Ethan Miller)


התברר כי התצלום המוצג על הבול מציג למעשה רפליקה של הפסל המפורסם, המוצבת מחוץ למלון הקזינו "ניו יורק ניו יורק" שבלאס וגאס. בולים עם התמונה מלאס וגאס היו במחזור מספר חודשים, ועד ששירות הדואר הבין את הטעות, הודפסו בולים בשווי שלושה מיליארד דולרים. 

"אנחנו באמת אוהבים את התמונה והתרגשנו שאנשים שמו לב", אמר דובר USPS בראיון בשנת 2011. "זה משהו שאנשים באמת אוהבים. אם שואלים אנשים בוגאס, הם אומרים 'היי, זה נהדר'. זה בהחלט הכניס התרגשות לתוכנית הבולים שלנו".

מסתבר שלא כולם התרגשו באופן חיובי מהעיניין. רוברט דוידסון, פסל הרפליקה תבע על הפרת זכויות יוצרים. עתה הוא גם זכה.

עורכי דינו של דוידסון טענו שגירסתו לליידי ליברטי שונה לחלוטין מהמקור, משום שהיא "יותר רעננה", "מחוצפת" ואפילו "סקסית יותר". עורכי הדין של שירות הדואר, לעומת זאת, אמרו כי הגרסאות דומות מידי בכדי להבחין בהבדלים. בפועל, שירות הדואר הרוויח 70 מיליון דולר מהתמונה, שיצאה מהמגוון בשנת 2014.

היום השופט הפדרלי, אריק ברוגינק, אמר כי הפסל מלאס וגאס הוא עיצוב מקורי והורה לשירות הדואר לשלם 3.5 מיליון דולרים לדוידסון. דובר שירות הדואר דייב פרטנהיימר אמר כי הסוכנות בוחנת את ההחלטה ותגיב "אם וכאשר הדבר יתאים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE