הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח המשרות החודשי: תוספת במקומות העבודה, מגמה שלילית באחוז האבטלה
הדו"ח פורסם היום ע"י משרד העבודה, ו-213 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי במהלך חודש יוני, עשרות אלפים יותר מהתחזיות האופטימיות ביותר; עם זאת, לא הכל ורוד: אחוז האבטלה טיפס במעט, אך כלכלנים מעריכים כי זה דווקא מסיבה חיובית

213 אלף משרות חדשות התווספו למשק בחודש יוני, הרבה מעבר למצופה, אבל אחוז האבטלה עלה ל-4%, כך על פי דו"ח המשרות החודשי שפורסם היום ע"י הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה. חודש יוני הינו החודש ה-93 ברציפות שבו הועסקו יותר אנשים מאשר שפוטרו. בין התעשיות החזקות בהגדלת מקומות העבודה ניתן למצוא את תעשיית הייצור, אשר הוסיפה 36 אלף משרות חדשות חרף מכסי המגן החדשים שהוטלו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


בו בזמן, בתחום הקמעונאות רשמו ירידה של 22 אלף משרות, בעיקר בשל סגירת סניפיה של רשת הצעצועים, "טויס אר אס". שלשום פורסמו התחזיות, לפיהן 195 אלף משרות חדשות יתווספו, אך לבסוף התווספו 18 אלף משרות יותר. עם זאת, הציפייה הייתה שאחוז האבטלה ישאר על 3.8%, הנתון הנמוך ביותר מאז שנת 2000, אך לבסוף הוא עלה ל-4%. כלכלנים מסבירים שהסיבה לעליית זו היא שישנם יותר אנשים שמחפשים עבודה, וזאת לאחר שנרשמה עלייה של 0.2% במבקשי העבודה.


תעשיית הייצור, הוסיפה 36,000 משרות בחודש יוני (צילום: Shutterstock)


בשורה נוספת היא הגידול בשכר הממוצע. השכר השעתי הממוצע עלה ב-0.2% לעומת החודש הקודם ו-2.7% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. נתונים אלה נמוכים ממה שציפו המומחים, בניגוד להצהרות של בעלי החברות, שטוענים שהם מוכנים לשלם מחיר גבוה ביותר בעבור עובדים מיומנים, אך לדבריהם אין מספיק כאלה בשוק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE