הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תאילנד: מתנדב נהרג במהלך ניסיונות ההצלה של קבוצת הכדורגל, ככל הנראה בשל מחסור בחמצן
סאמן קונאן השתמש בידע המקצועי שלו במטרה להביא את הילדים לחוף מבטחים, אך הניסיון המקצועי שלו בשייטת חיל הים התאילנדי לא עזר כשמצא עצמו ללא חמצן. הוא הצליח לצאת החוצה, התעלף ומת

צוללן לשעבר משייטת חיל הים התאילנדי, שהתנדב להגיע ולהציל את קבוצת הכדורגל הצעירה ומאמנה שנלכדו במים, נפטר מוקדם הבוקר בשל מחסור בחמצן.  


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניסה להציל את הילדים ומת. קונאן (צילום: מעמוד הפייסבוק)



גורמים רשמיים טענו כי יש חלון הזדמנויות מצומצם להצלת הנערים והמאמן, וכי הוא הולך ונסגר. מות הצוללן מעלה סימני שאלה לגבי הדרך בה החליטו להציל את הקבוצה המנותקת, דרך המעברים של מערת טאם לואנג. המתנדב, שזוהה כסאמן קונאן, בן 38, שב בשעה אחת לפנות בוקר מהמקום בו נלכדו הנערים כאשר נגמר לו החמצן, התעלף ומת. קונאן עזב את חיל הים בשנת 2006 בכדי לעבוד בשדה התעופה של בנגקוק כקצין הצלה בשעת חירום.

המתנדב היה חלק מצוות שניסה ליצור דרכי אוויר למקום שבו הילדים והמאמן נלכדו. גופתו תועבר לעיר מולדתו, שם תיערך הלוויה בחסות המלך, כך הודיע מלך תאילנד. לפני שיצא קונאן לדרכו, פורסם וידאו, בו הוא נשבע להציל את הקבוצה הלכודה, כשהוא מחכה לעלות למטוס לשם משימת ההצלה.

"אני מלווה ברופאים מחיל הים וצוללנים מ'סי-וורלד' שתרמו הרבה ציוד צלילה", נשמע אומר בוידאו. "נתראה הערב, נביא את הילדים הביתה". היחידה הצבאית בה שירת פירסמה לאחר היוודע מותו: "הוא היה אתלט. הוא אהב ספורט והרפתקאות ... לא משנה לאיזו פעילות הצפרדעים יצאו, רוחו חלק מהיחידה'".


גופתו של קונאן מובאת לעירו 



מפקד חיל הים התאילנדי,  אפקורן יוקונגקאיו, אמר כי רמות החמצן במקום ירדו, אבל בריאותם של הבנים מפוקחת על ידי רופא. לפי הרשויות רמות החמצן ירדו ל-15 אחוזים, כאשר הרמה הרגילה היא 21 אחוזים. מאות עובדי הצלה עובדים על הוצאת הצעירים מהמקום המסוכן.

כמו כן אמר יוקונגקאיו כי ייתכן ואין ברירה אלא לבצע הצלה מסוכנת של הקבוצה, הכוללת שחיה, למרות שרובם לא מסוגלים לשחות. האפשרות השנייה היא לתת להם לחכות עד סוף העונה הגשומה, שתסתיים באוקטובר. "בהתחלה חשבנו שהילדים יכולים להישאר הרבה זמן, אבל עכשיו הדברים השתנו, יש לנו זמן מוגבל", הסביר.

איוון קארדז'יץ, צולל מתנדב, אמר כי לאחר מותו של קונאן הצוות נחוש להביא את הילדים הביתה. "איבדנו אדם אחד אבל יש לנו משימה. הדברים יימשכו למרות מותו".  
"איבדנו אדם אחד, אבל עדיין יש לנו אמונה לבצע את העבודה שלנו", אמר.

סגן הרמטכ"ל צ'לונגצ'אי צ'איקהאם אמר כי התוכנית המקורית הייתה למלא את המקום בחמצן. צוללנים שחררו אוויר לתוך המערה, בכדי לנסות להחזיר את החמצן של המערה לרמה הדרושה להשרדות. "אנחנו חייבים לסיים את הנחת צינור האוויר כבר היום. עם האוויר הילדים יכולים להשאר שם במשך חודשים".

תרחישי הצלה חלופיים השתנו כאשר התחזיות לגשם הפכו את תוכנית החילוץ במסגרת צלילה ליותר ויותר מסוכנת. המהנדסים העובדים עם הצבא חוקרים שטח שבו הם מאמינים, נמצא הקצה האחורי של המערה, סלעי גיר של כמה מאות מטרים מהמקום שבו הילדים לכודים.


בודק כיצד אפשר לסייע. מאסק (צילום: מעמוד הטוויטר)



"חשבנו להביא אספקה לילדים מן הקצה האחורי של המערה, אבל עכשיו זה התגלה כמסובך יותר", אמר טאנס וורסירי, נשיא המכון התאילנדי להנדסה. נכון לעכשיו עומלים על מציאת פיתרון כ-200 אנשים, המנסים למצוא פיר שיגיע עד לילדים. המיליארדר איילון מוסק אמר כי גם מהנדסים מהחברות שבבעלותו SpaceX ו-The Boring Company , בודקים כיצד הם יכולים לסייע. לדבריו לחברות שלו יש "מכ"ם חודר קרקע מתקדם", שהוא "די טוב בחפירת חורים" וטכנולוגיה שיכולה ליצור "מנהרה אווירית מתחת למים".

קבוצת הכדורגל, של ילדים בגילאי 11-16, נכנסה למערת טאם לואנג במערת צ'יאנג ראי ב -23 ביוני עם מאמן הכדורגל בן ה-25, בדיוק לאחר סיום התרגול. הבנים נטלו חלק בטקס חברתי, מעין גיבוש, שבו נכתבים שמותיהם על קירות המערה.

בינתיים, אם הבנים יחולצו בזמן ויהיו מספיק בריאים בכדי לנסוע, נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו הזמין אותם לגמר גביע העולם ברוסיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE