הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא רוצים הרבה שיעורי בית": 12 הנערים הלכודים במערה בתאילנד העבירו מכתבים להוריהם
למרות הניסיונות שלהם לשמור על חוש ההומור ולהרגיע את הוריהם, לא ברור עדיין כיצד, ומתי, יערך הניסיון לחלץ אותם מהמערה. לוח הזמנים מצטמצם בשל החשש מגשמים חזקים

12 הנערים שלכודים במערה המוצפת בתאילנד יצרו היום (שבת) לראשונה קשר עם הוריהם באמצעות מכתבים שהועברו על ידי צוות המחלצים, במהלך הניסיונות למצוא דרך לחלץ את החבורה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בריאים וחזקים. מכתב של אחד הנערים להוריו


המכתבים שנכתבו על ידי כל אחד מהילדים על דפים צהובים ומרוחים, מראים שהנערים הלכודים יודעים גם לשמור ההומור הגבוה, למרות הגעגועים הביתה. כנראה הם גם מודעים לחשש הגדול בחוץ לחייהם, והם מנסים להרגיע את הוריהם.

אחד המכתבים, שנכתב על ידי אחד הצוללנים במשימת החילוץ של תלמידי בית הספר ומאמן הכדורגל שלהם, על פי המכתב, "הילדים אמרו לא לדאוג להם. הם חזקים. הם אמרו שהם רוצים לאכול הרבה דברים. הם רוצים ללכת הביתה ברגע שיוכלו לצאת מהמערה. מורים - בבקשה אל תתנו יותר מדי שיעורים!".

"אנחנו בריאים וחזקים. יש כלכך הרבה אוכל שאנחנו רוצים לאכול ברגע שנצא החוצה. אנחנו רוצים ללכת ישר הביתה". כתבו הנערים.

למרות המורל הגבוה, נראה כי עתיד משימת החילוץ מהמתחם הצפוני של מערת ת'אם לואנג שבצ'יאנג ראי, עדיין אינו ברור.

נרונגסאק אוסוטנאקורן, המושל לשעבר של צ'יאנג ראי, אמר לכתבים כי הסיכוי הטוב ביותר לחלץ את הנערים עשוי לבוא בימים הקרובים - לפני התחזקות הגשמים. עם זאת, הוא לא מסר מידע מדויק על לוח הזמנים לניסיון החילוץ.

אתמול נהרג צוללן בוגר שייטת חיל הים התאילנדי, שהתנדב להגיע ולהציל את קבוצת הכדורגל הצעירה ומאמנה שנלכדו במים, בשל מחסור בחמצן.  

מות הצוללן מעלה סימני שאלה לגבי הדרך בה החליטו להציל את הקבוצה המנותקת, דרך המעברים המפותלים של המערה. המתנדב, סאמן קונאן, בן 38, שב בשעה אחת לפנות בוקר מהמקום בו נלכדו הנערים כאשר נגמר לו החמצן, התעלף ומת. קונאן עזב את חיל הים בשנת 2006 כדי לעבוד בשדה התעופה של בנגקוק כקצין הצלה בשעת חירום.


גופתו של הצוללן ההרוג מועברת לקבורה, אתמול


המתנדב היה חלק מצוות שניסה ליצור דרכי אוויר למקום שבו הילדים והמאמן נלכדו. גופתו תועבר לעיר מולדתו, שם תיערך הלוויה בחסות המלך, כך הודיע מלך תאילנד. לפני שיצא קונאן לדרכו, פורסם וידאו, בו הוא נשבע להציל את הקבוצה הלכודה, כשהוא מחכה לעלות למטוס לשם משימת ההצלה.

"אני מלווה ברופאים מחיל הים וצוללנים מ'סי-וורלד' שתרמו הרבה ציוד צלילה", נשמע אומר בוידאו. "נתראה הערב, נביא את הילדים הביתה". היחידה הצבאית בה שירת פירסמה לאחר היוודע מותו: "הוא היה אתלט. הוא אהב ספורט והרפתקאות ... לא משנה לאיזו פעילות הצפרדעים יצאו, רוחו חלק מהיחידה'".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE