הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פומפאו מנסה לשדר אופטימיות, אולם צפון קוריאה דוחה את החזון האמריקאי להסכם
שר החוץ של ארה"ב חוזר מביקור בן יומיים במדינה הקומוניסטית מבלי שנפגש עם מנהיגה ומבלי להשיג כל התחייבות בנוגע ללוח הזמנים של פירוק קוריאה הצפונית מגרעין. זו מצידה תוקפת את השיחות עם פומפאו כ"מצערות" ודוחה את הדרישה האמריקאית לפירוק חד-צדדי מנשק גרעיני

שר החוץ מייק פומפאו סיים היום (שבת) את פגישותיו בקוריאה הצפונית בלי להיפגש עם מנהיג המדינה קים ג'ונג און. מזכיר המדינה ניסה לשוות פנים מעודדות לנסיעתו, טען שהושגה התקדמות והתגאה בהתחייבות שניתנה לו לקיים דיונים נוספים. אולם המדינה הקומוניסטית המסתגרת שפכה מים צוננים על תיאור זה כשכינתה את השיחות "מצערות" ותקפה את הדרישה האמריקאית כי קוריאה הצפונית תתפרק מנשקה הגרעיני באורח חד-צדדי, מבלי שארה"ב תתחייב לפנות את הנשק הגרעיני שלה עצמה, המוצב בשכנה קוריאה הדרומית. עם זאת, פומפאו חוזר ובידו התחייבות לדיונים נוספים על פירוק הנשק הגרעיני ועל השבת גופות החיילים האמריקנים שנהרגו במלחמת קוריאה, ולא הוחזרו מעולם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רתם את לחיצת הידיים לפני ההסכם? (צילום: CNN)


לפני שעזב את פיונגיאנג בתום יומיים של פגישות, פומפאו אמר לכתבים כי שיחותיו עם הבכיר קים יונג צ'ול היו "מועילות, ונערכו באמונה הדדית". לדבריו, השיחות הובילו להתקדמות משמעותית בכמה תחומים. עם זאת, שר החוץ הדגיש כי "יש עוד עבודה רבה לפנינו" בנושאים אחרים. חלק גדול מהעבודה הזאת יעשה על ידי קבוצות עבודה שהקימו שני הצדדים כדי להתמודד עם נושאים ספציפיים.

עוד אמר פומפאו כי הצוות שהקים הפנטגון ייפגש עם בכירים מקוריאה הצפונית בערך ב-12 ליולי. הוא הוסיף כי הפגישה תיערך בגבול שבין קוריאה הצפונית לבין שכנתה מדרום, ובמהלכה ידונו הצדדים על השבת גופות חללי מלחמת קוריאה. שיחות אחרות בין הקבוצות השונות יתקיימו בהקדם, ובהן ידונו הצדדים בפירוק אתר ניסויי הטילים של פיונגיאנג.

במהלך ביקורו בן היומיים בפיונגיאנג נפגש פומפאו עם קים יונג צ'ול שקיבל תפקיד מפתח בארגון הפגישה ההיסטורית בין הנשיא דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בחודש שעבר בסינגפור. לפני המפגש בין השניים, אמר הבכיר מפיונגיאנג כי הפגישה רבת משמעות. פומפאו הסכים ואמר כי הוא "סומך על כך שהיא תהיה פרודוקטיבית".


לא נפגש עם פומפאו. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און


במהלך הפגישה של שני המנהיגים בחודש שעבר, קים ג'ונג און התחייב בין השאר "לפעול למען פירוק הנשק הגרעיני". עם זאת, ההצהרה הזאת לא התייחסה לפרטים שונים כגון כיצד קוריאה הצפונית תעשה זאת ומתי.

עם יציאתו לקוריאה הצפונית שלשום, צייץ פומפאו בטוויטר כי "הנשיא אמר לי שהוא מאמין שהיו"ר קים רואה עתיד שונה ובהיר יותר לעם בקוריאה הצפונית. שנינו מקווים שזה נכון". הוא עשה זאת לאחר שיחת טלפון שקיים עם הנשיא טראמפ.


מאמין שקים רואה עתיד בהיר יותר לעמו. הנשיא דונלד טראמפ

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE