הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החל משנת 2019 יבוטל הפטור ממס על תשלומי מזונות בארצות הברית
מתגרשים בעלי הכנסה גבוהה ימצאו עצמם משלמים מיסים לא מבוטלים בכלל אם לא ימהרו לסגור את חוזה הגירושים לפני סוף השנה. התחזיות לגבי העליה במספר הגירושים דואליות: יש מי שחושבים שזה יגרום לאנשים לחשוב פעמיים

יש לכם כסף ואתם מעוניינים להתגרש? מוטב שתמהרו. שינוי בחוק המס יבטל את הפטור ממס בגין תשלומי מזונות, שיסתיימו לאחר 31 בדצמבר, וגורמים ליועצים פיננסיים ולעורכי דין להזהיר לקוחות עשירים - אם הם שוקלים להגיש תביעה לגירושים, כדאי שיעשו זאת עכשיו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתגרשים שלא יסיימו את ההסכם לפני סוף השנה - ישלמו יותר (צילום: shutterstock.com)



על פי החוק, אמריקאים יסיימו את הסכמי הגירושים החל משנת 2019, לא יוכלו עוד לנכות את תשלומי המזונות מהמסים שלהם. הסכמים שנחתמו לפני סוף השנה עדיין יהיו זכאים לניכוי השנתי - הבחנה בעלת השלכות כספיות גדולות על זוגות שבהם אחד מבני הזוג מרוויח באופן משמעותי יותר מהשני.

"מעולם לא רציתי לייעץ לאנשים, להזדרז ולהתגרש", אומרת פרן פרולין, עורכת דין לגירושים במיריק או'קונל בבוסטון, שמטפלת לעתים קרובות בלקוחות בעלי הכנסה גבוהה. "אני תמיד רוצה לומר, 'קח את הזמן שלך, תחשוב אם זה הדבר הנכון בשבילך'. זה השתנה".

במשך עשרות שנים, מי ששילמו מזונות לבן זוג לשעבר הצליחו לנכות את התשלומים המסים שלהם, מתן פוטנציאל מס נדיב בהתאם לגודל התשלומים וצימצום הפער ברווחים בין בני זוג. כ-600 אלף משלמי המסים מבצעים את הניכוי מדי שנה, על פי נתוני מס הכנסה.

תחת המערכת הנוכחית, אדם משלם מזונות יכול לנכות תשלומים אלה - לא משנה כמה גדול הסכום - מהכנסותיו לפני חישוב חיובו במיסים. ניכוי זה מספק תועלת משמעותית לעשירים, אשר עבורם שיעור המס העליון הוא 37 אחוזים, אחרת היו חייבים מסים על כל ההכנסה שלהם, כולל תשלומי המזונות. 

ביטול ההטבה יפגע בזוגות גרושים מסויימים באופן קשה יותר, בעיקר באלה המרוויחים סכומים בהם הפרשים גדולים. לפי החוק הנוכחי, אם אדם המשלם מזונות מרוויח הרבה יותר מבן הזוג לשעבר, הוא נושא במשא ומתן על תשלום גבוה יותר, כי המשלם יכול לנכות את מלוא הסכום מן ההכנסה שלו. אלה המרוויחים פחות משלמים שיעור מס נמוך יותרהחוק החדש מפעיל לחץ על אלו המרוויחים יותר לתמוך בזה המרוויח פחות או לחילופין - לפגוע בו, אם הוא דורש לשלם פחות גדי לפצות על אובדן המס האבוד. 


לא ברור אם החוק החדש יגרום לזוגות למהר ולהתגרש או לחשוב פעמיים (צילום: shutterstock.com)



הוועדה המשותפת למיסוי מעריכה כי ביטול הפטור ממס יגדיל את ההכנסות הפדרליות ב-7 מיליארד דולר במשך עשור.

ביטול חוק זה הוא אחד מהוראות החוק החדש המשפיע על זוגות נשואים המרוויחים הייטב, כולל "עונש נישואים" תשלום, המוטל על זוגות המרוויחים יותר מ-600 אלף דולרים בשנה. תשלום זה, אשר בוטל עבור זוגות בעלי הכנסה בינונית או נמוכה יותר, מקשה על זוגות נשואים בעלי הכנסה גבוהה להגיש בקשה משותפת, משום שהם קופצים במס מבחינת הרווחים המשותפים שלהם.

עורכי דין מזהירים כי אובדן דמי מזונות עלול לפגוע באופן לא מידתי נשים, היות ומבחינת שכיחות הן אלו המקבלות לרוב מזונות, ובסיכון גבוה בפני ירידה בהכנסה לאחר גירושין מאשר גברים. הדבר יכול גם להפחית את רווחת הילדים.

תשלומי קצבת ילדים אינם ניתנים לניכוי, אך מה שנקרא תמיכה  - תשלומים המיועדים לסייע לבן זוג מתגרש וילדים בעת ובעונה אחת - כן ניתנים לניכוי. מומחי גירושין מסייעים ללקוחות למצוא פתרונות מורכבים למקרה שלא יוכלו להשלים את ההסכמים שלהם לפני המועד האחרון, כולל איזון רכוש בין שני הצדדים ותשלום דמי מזונות באמצעות חסכונות פרישה הפטורים ממס.

אבל הם בעיקר מייעצים לסיים את המשא ומתן לפני סוף השנה. "זה הולך ליצור קצת טירוף, במיוחד בסוף השנה", אומר דוד מגנוסון, מתכנן פיננסי ב Burlingame, אשר קודם לכן עבד כמגשר בתחום הגירושים. מוקדם מדי לקבוע האם המועד האחרון בחוק יביא לעליה זמנית בשיעורי הגירושין. 

בסופו של דבר אמריקאים משכילים ובעלי הכנסה גבוהה יותר, נוטים פחות להתגרש מאשר בני גילם המשכילים פחות. שיעורי הגירושין ירדו בארצות הברית, הן מאז 1980 והן מאז סוף המיתון הגדול. יש החושבים כי החוק עשוי להפחית את שיעור הגירושין בטווח הארוך, אם בסופו של דבר הוא פוגע בנשים, שהן לרוב אלה היוזמות את ההליכים.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE