הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נילסן מיוזיק: השמעות הסטרימינג ורכישת תקליטי הויניל מביאות לצמיחה כלכלית בתעשיית המוזיקה
המוזיקה הלטינית, הפופ וה-R&B מספיקים כדי לחזק את הרכישות גם אם פחות קונים תקליטורים או רצועות ואלבומים דיגיטליים. מנכ"לית החברה: "מדובר בפרץ צמיחה מרגש"

חובבי המוזיקה בארצות הברית שוברים שיאים בשמיעת מוזיקה ברשת, מה שמביא להשלכות כלכליות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מינף את המוזיקה הלטינית. דספסיטו



גידול של 45 אחוזים ברכישת מוזיקה בהורדה או שמיעתה בסטרימינג במחצית הראשונה של 2018, מדובר בגדילה של 18 אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת לה.  במהלך חצי שנה, "גוד'ס פליין" של דרייק היה השיר הפופולרי ביותר, עם יותר מ-1.1 מיליארד שמיעות בסטרימינג, כך על פי דוח אמצע השנה של נילסן מיוזיק.

השיר "פסיכו" של פוסט מאלון הגיע למקום השני, עם 576 השמעות, בעוד ש"לוק אלייב" של בלוקבוי JB הגיע למקום השלישי עם 543 מיליון השמעות. בעוד השמעות סטרימינג שולטות בתעשייה ביד רמה, מכירות תקליטי הויניל ממשיכות להינות מתקומה ועתה פורסם כי הניבו רווח של 19 אחוזים במכירות מהשנה הקודמת.

הסטרימינג והויניל אכן מביאים הכנסות יפות אבל בשאר צרכנות המוזיקה מדובר בסיפור עצוב: מכירות התקליטורים ירדו ב-20 אחוזים, מכירות האלבומים הדיגיטליים ירדו ב-22 אחוזים ומכירות הרצועות הדיגיטליות ירדו ב-27 אחוזים. עם זאת, על פי מאזן, הרווחים מספיק גדולים עבור מנכ"ל נילסן ארין קרופורד, להכריז על "פרץ צמיחה מרגש בתעשייה".

הצמיחה החלה בשנת 2016, כאשר תעשיית המוסיקה בארה"ב רשמה רווח דו-ספרתי לראשונה מזה כמעט שני עשורים. שנה לאחר מכן, ה-R&B וההיפ הופ עקפו ז'אנרים מובילים במוזיקה כמו הרוק. סגנון המוזיקה הזה המשיך להוביל במחצית הראשונה של 2018, והיה אחראי ל-31 אחוזים מההכנסות, כשהוא מותיר אבק לרוק שמדדה מאחור עם 23 אחוזים.

שני ז'אנרים נוספים שהראו צמיחה יפה במחצית הראשונה של השנה היו המוזיקה הלטינית, עם עלייה של 39 אחוזים והפופ, עם עלייה של 19 אחוזים. "דספסיטו" של לואיס פונסי חיזק את הראשון, בעוד ש"פרפקט" של אד שירן את השני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE