הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צרפת: אירופה מאוחדת במלחמתה נגד המכסים האמריקאים
בזמן שהאיום על הטלת מכסים על רכבים המיוצרים באירופה עדיין מרחף באוויר, באיחוד מבהירים שצעד כזה לא יעבור בשתיקה

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי על רקע מלחמת הסחר לא עוצרת: שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מארי, הוא האחרון להתייחס למתיחות. הוא אמר היום שאמריקה יכולה לצפות לחזית אירופאית חזקה ומאוחדת - אם תהיה כל עליה במכסים המוטלים על סחורות מהאיחוד. 

"אם מחר תוכרז עליה במכסי המגן, למשל בתעשיית הרכב - כולל על מכוניות עצמן - התגובה שלנו תהיה חד משמעית ועוצמתית. נראה שאירופה מאוחדת ובעלת ריבונות" כך אמר לה מארי היום.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רכבים. מרכז המחלוקת בין המעצמות

ממשל טראמפ שוקל את האפשרות של העלאת מכסי המגן על רכבים שמורכבים באיחוד האירופי. לפני שבועיים הכריז הנשיא שהמסים האלה יגיעו מהר. "אנחנו מסיימים מחקר על רכבים מאירופה ועל איך הם ניצלו את השוק האמריקאי בשל העדר המכסים. כשנסיים עם זה זה יגמר וזה אפילו לא יקח הרבה זמן" צייץ טראמפ.

שר האוצר הצרפתי דיבר היום בכנס כלכלי בדרום צרפת ושם הבהיר כי העימות הכלכלי כבר נמצא בעיצומו: "השאלה היא כבר לא האם תהיה או לא תהיה מלחמת סחר. המלחמה הזאת כבר החלה". 

יושבת ראש קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, טוענת כי לאירופה משקל רב במלחמת הסחר העולמית, בעיקר נוכח העימות הנוכחי בין סין לאמריקה. "במאבק הכוחות הזה בין ארצות הברית לסין - שמסמלות שני סוגים שונים של קפיטליזם - לאירופה יש קלף מאד ספיציפי שהיא יכולה לשחק עליו" אמרה לגארד בכנס הכלכלי בצרפת. 

"לאירופה יש חשיבות אסטרטגית, בכל מה שקשור למסחר. כשהם מאוחדים, יש להם כוח והשפעה" אמרה יו"ר קרן המטבע.

האמירות האלה מגיעות על רקע המתיחות בין וושינגטון ובייג'ינג, שהטילו בשישי מכסי מגן, כל אחת מהן על יבוא מוצרים בשווי 34 מיליארד דולרים מהמעצמה השנייה. על רקע המתיחות הכלכלית בין שתי המדינות, בייג'ינג האשימה את וושינגטון כי היא גורמת ל"מלחמת הסחר הגדולה ביותר". 

"לאחר שארצות הברית הטילה באופן לא הוגן מכסי מגן נגד סין, הממשלה הסינית הטילה מיד מכסי מגן על סחורה אמריקנית", אמר דובר משרד החוץ הסיני, לו קאנג.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE