הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תאילנד: חילוץ הנערים הופסק - שמונה נערים חולצו מאתמול והועברו לטיפול רפואי
לאחר שאתמול חולצו ארבעה נערים, היום שבו צוללי החילוץ אל תוך המערה וחילצו עוד ארבעה. מאמצי החילוץ יחודשו מחר בניסיון לחלץ את שאר הנערים הלכודים

חלקו השני של המבצע לחילוץ הנערים התאילנדים הופסק היום (שני), לאחר כמה שעות של פעולות חילוץ. במהלך היום חולצו ארבעה נערים מתוך המערה המוצפת, לאחר יותר משבועיים ששהו בה. הניסיונות לחלץ את שאר הלכודים במערה צפויים להימשך מחר. צוותי החילוץ לא יכולים להתעכב יותר מדי בשל החשש מגשמי המונסון שהולכים ומתקרבים לאזור. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסוק סמוך לאזור החילוץ ממתין להעברת הנערים לטיפול רפואי

 


מושל צ'אנג ראי, נרונגסאק אוסטנקורן, אמר כי השלב השני של מבצע החילוץ החל בשעה 11 בבוקר (שעון מקומי), וכי גורמי החילוץ "מקווים לשמוע חדשות טובות בשעות הקרובות". בין הלכודים נמצא גם המאמן של קבוצת הכדורגל בה חברים הנערים, צעיר בן 25.

"כל התנאים עדיין טובים - כפי שהיו אתמול", אמר נרונגסאק בתדרוך לעיתונאים, "החוזק של הנערים והתכנית.. אנחנו מוכנים היום בדיוק כמו מקודם". הוא הוסיף כי המחלצים מתכננים להגביר את הקצב, בשל החשש מגשמים עזים.

הרשויות בתאילנד נאבקים כדי לחלץ את הנערים, בני 11-16, ואת המאמן שלהם, בזמן שגשמי המונסון כבר פוקדים את האזור שמצפון שמחוז צ'אנג ראי. הן מסרו כי הגשמים שירדו בלילה באזור לא העלו את מפלס המים בתוך המערה.


אמבולנסים בכוננות לקראת חילוץ שאר הנערים


החילוץ של ארבעת הנערים אתמול כלל צלילות במעברים הצרים והחשוכים של המערה. לאחר המבצע המהיר והמסוכן, הילדים יצאו מהמערה כשהם בריאים ושמחים, כך על פי גורמים רשמיים.

"הבוקר הם אמרו שהם מאוד רעבים, ורוצים לאכול 'קאו פאד גרפאו'", אמר נרונגסאק, כשהוא מתייחס למאכל תאילנדי מפורסם - בשר שמטוגן עם תפוחי אדמה, צ'ילי ובזיליקום, ומוגש על אורז.

הארבעה עברו בדיקות רפואיות בבית החולים בבירה המחוזית, ועל קרוביהם נאסר בינתיים לגשת אליהם מחשש לזיהומים. עם זאת, קרובי המשפחה הנרגשים יכלו לראות את הנערים בבית החולים מאחורי חלון זכוכית, אמר המושל.

הנערים, יחד עם המאמן שלהם, יצאו לחקור את המתחם האדיר של מערת ת'אם לאנג נאנג נון ב-23 ביוני, לאחר אימון כדורגל. דרכם החוצה מהמערה נחסמה בעקבות גשמים עזים שירדו בזמן שהם היו בתוכה. בעקבות היעלמותם נפתח מאמץ חיפושים בינלאומי שנמשך עשרה ימים. הנערים נמצאו באזור יבש בעומק המערה.


הנערים שנלכדו במערה


מאמצי החילוץ וההצלה משכו אנשים מתאילנד ומרחבי העולם - אנשי מקצוע ועיתונאים שבאו מרחוק כדי לסקר ולהשתתף בחילוץ הנערים.

שר הפנים אנופונג פאוג'ינדה אמר מוקדם יותר היום כי אותו צוות של צוללנים מומחים שהשתתף בחילוץ ארבעת הנערים אתמול, ישוב לתוך המערה היום כדי לחלץ את היתר, כי הם כבר מכירים את המערה ויודעים מה לעשות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE