הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב איימה לשבור את הכלים בגלל הצעה בעד הנקה בגוף של האו"ם
איש לא צפה התנגדות להצעת החלטה של אקוודור, שתואמת את ההסכמה הכללית בקהילה המדעית: "יש להגן, לעודד ולתמוך בהנקה". אבל לחברות המייצרות תחליפי מזון לתינוקות זה לא ממש מתאים, אז המשלחת האמריקאית איימה על המדינה הענייה בסנקציות סחר וביטול הסיוע הצבאי. רוסיה ניצלה את ההזדמנות והעלתה את ההצעה בעצמה

הממשל האמריקאי הדהים את הקהילה הבינלאומית כשהתנגד במפתיע להצעת החלטה שנדמתה כמוסכמת על כל בר דעת ובוודאי על הקהילה הרפואית - הצהרה בעד הנקה. כך דיווח הניו יורק טיימס. ארה"ב לא רק התנגדה להצעה, שהועלתה ב"אסיפת הבריאות העולמית" של האו"ם, אלא אף איימה על מציעת ההחלטה, אקוודור, בביטול הסיוע הצבאי למדינה ובסנקציות סחר אם לא תמשוך את ההצעה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לאיש בקהילה הרפואית אין ספק שאם אפשר - מוטב להניק



ההצעה היתה צפויה לעבור ללא כל בעיה, עד שהמשלחת האמריקאית לאסיפה דרשה כי המלים "להגן, לקדם ולתמוך בהנקה" יוסרו מהצעת ההחלטה. לאחר שהבקשה סורבה, איימה המשלחת האמריקאית על אקוודור בעונשים חמורים, דבר שהדהים את כל הנוכחים.

הצעת ההחלטה גם דיברה על החשיבות בפעולות נגד ניסיונות להציג תחליפי חלב כשווים בערכם הבריאותי לדבר האמיתי. נציגים של תריסר מדינות נמנעו מלתמוך בהצעה מחשש לנקמנות אמריקאית, והמשלחת האמריקאית גם העלתה את האפשרות שתמיכת ארה"ב בארגון זה של האו"ם יקוצץ.

בסופו של דבר ניצלה רוסיה את ההזדמנות להיות גיבורת העולם לשעה, העלתה את ההצעה בעצמה וארה"ב לא יכלה להקהות את הניסוח, ונכשלה גם בהפלת הצעת החלטה אחרת בנוגע לגישה לתרופות. עם זאת, המשלחת האמריקאית למחוק מהצעת ההחלטה קריאה לסיוע טכני למדינות המבקשות להפסיק "קידום לא ראוי של מזונות לפעוטות ולילדים צעירים".

לטענת ארה"ב, הניסוח שעבר לבסוף "מציב מכשולים מיותרים בדרכן של אמהות המבקשות לספק תזונה לילדיהן". דוברת משרד הבריאות האמריקאי, קייטלין אוקלי, אמרה בתגובה רשמית כי "לארה"ב היסטוריה ארוכה של תמיכה באמהות מיניקות ברחבי העולם והיא התורמת הגדולה ביותר לתוכניות סיוע זר בנושא".

העמדה האמריקאית תאמה לזו של יצרני התחליפים



"העניין שנדון לא היה אם תומכים בהנקה", נאמר בתגובה. "ארה"ב נאבקה להגן על יכולתן של נשים לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לגבי תזונת תינוקותיהן. נשים רבות אינן יכולות להניק מסיבות שונות, ואסור לעשות לנשים הללו סטיגמה. יש לתמוך בהן במידה שווה במידע וגישה לחלופות למען בריאות עצמן ותינוקותיהן". משרד החוץ סירב להגיב. ההתנגדות האמריקאית תאמה לעמדת שדולני החברות המייצרות תחליפי מזון לתינוקות (פורמולה), שנכחו בדיון.

הידיעה הזו אולי מפתיעה, אבל היא עולה בקנה אחד עם גישתו הלוחמנית של ממשל טראמפ כלפי כמעט כל גוף בינלאומי בעולם. ערעור הסדר העולמי הקיים הוא מהמאפיינים הבולטים של מדיניות הממשל, והוא הוכיח זאת בצעדים כמו עזיבת הסכם האקלים של פריז, נסיגה מהסכם הגרעין עם איראן, הטלת מכסי מגן על קנדה ומקסיקו בניגוד להסכם הסחר נאפט"א, מכסי מגן על בעלות ברית באירופה, וביטול חד-צדדי של תמרונים צבאיים משותפים עם דרום קוריאה.

בחודש שעבר הודיע ממשל טראמפ על עזיבת מועצת זכויות האדם של האו"ם. הצעד נומק ב"הטיה האנטי-ישראלית של המועצה", טיעון שבהחלט ניתן למצוא לו תימוכין, אולם קשה היה להתעלם מן העובדה כי ההודעה באה יממה בלבד לאחר שראש המועצה גינה בחריפות את הפרדת ילדי המהגרים בגבולה הדרומי של ארה"ב ממשפחותיהם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE