הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות התבטאות אנטי-ישראלית: שני מורים בבית ספר יוקרתי בניו יורק פוטרו
שון רדן וג'ואל דורפלר לא ישובו ללמד בבית הספר "ריברדייל קאנטרי" היוקרתי לאחר שהורים רבים התלוננו על אופן הלימוד שלהם. "ביה"ס מושפע מתומכי ישראל, הם עוצרים חקירות אקדמאיות", אמר דורפלר; בשבוע שעבר נערכה פגישה עם ראשי המוסד בכדי לדון על "שרשרת אירועים אנטי ישראליים", לדברי ההורים

שני מורים להיסטוריה פוטרו מעבודתם בבית הספר היוקרתי Riverdale Country, הממוקם בברונקס, לאחר שהורי התלמידים התקוממו בעקבות אופן הביטוי שלהם נגד מדינת ישראל. "בחנו את השאלות שהועלו אודות התנהלותם של מספר קטן של חברי סגל, ופתחנו בשיחות עם שאר אנשי הצוות לגבי הדרך היעילה והמתאימה ביותר לדון בנושאים שמעוררים מחלוקת. כתוצאה מהאירועים הללו, שני חברי הסגל לא ישובו לבית הספר בחודש ספטמבר הקרוב. למרות שכל אחד עוזב מסיבה אחרת, שניהם קשורים לאירוע זה", כתבו ראשי בית הספר להורים במכתב שנשלח בשבוע שעבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביה"ס ריברדייל קאנטרי (צילום: ג'יי סי רייס)


בהמשך שני המורים זוהו כשון רדן וג'ואל דורפלר, שניים שהעבירו ביקורת על ישראל בחודש מאי האחרון, בסמוך לאירוע שבו נהרגו כ-60 פלסטינים בגבול רצועת עזה. על פי אחד ההורים, המורה רדן הרצה נגד ישראל והחל לתקוף מילולית תלמידים יהודים וישראלים, אך הוא בעצמו מכחיש את התקיפה. בית הספר פתח בחקירה ורדן הוצא לחופשה ללא תשלום.

ההורים זועמים גם על דורפלר, שלימד קורס שנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. תוכן קורס זה פורסם באתר Mondoweiss, התומך בפלסטינים. על פי הדיווח, דורפלר אמר במהלך הרצאה כי "בבית הספר בריברדייל יש השפעה רבה מתומכי ישראל, וכתוצאה מכך הם עוצרים כל חקירה אקדמית". הוא אף כינה חלק מההורים כ"קבוצה מציקה שילדיהם לא לומדים בכיתה שלי" והאשים אותם ב"הטרדת בית הספר אודות צורת הלימוד שלי".


הפגנה בעד ישראל ב"טיימס סקוור" (צילום: Shutterstock)


יותר מ-150 הורים הגיעו בחודש הקודם לפגישה עם הנהלת בית הספר בכדי "לשתף סיפורים מזעזעים ומגעילים של הטרדה אינטלקטואלית" וגם לדון על "שרשרת אירועים אנטי ישראליים", כך על פי אחד ההורים שנכח בפגישה. במכתב שנשלח בשבוע שעבר נכתב כי "בית הספר יעשה מאמצים לקבוע נהלים ברורים שבמסגרתם ניתן לנהל ויכוח עם כבוד הדדי, גם לגבי נושאים שמעוררים מחלוקת".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE