הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נוביצ'וק: לא רק גז עצבים מסוכן. מעתה - גם וודקה
מזקקת ג'ין בריטית החליטה להיות מקורית ולהוציא לשוק וודקה הנושאת את השם. הציבור לא אהב את הרעיון, שהגיע סמוך למותה של אישה בשל מגע עם החומר

מזקקת ג'ין, שבסיסה בבריסטול, אנגליה, התנצלה לאחר שפירסמה את שם הוודקה החדשה שלה, שנקראה בעקבות גז העצבים המסוכן נוביצ'וק, ממנו מתה אישה אחת ואדם נוסף נמצא במצב קריטי, במחוז וילטשייר. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שם מאוד לא רגיש. וודקה נוביצ'וק (צילום: מעמוד האינסטגרם)



בריסטול דריין ג'ין, המייצרת את וודקה נוביצ'וק, הצהירה כי מעולם לא התכוונה להעליב או לפגוע במישהו אלא "להקל על מצב הרוח".

"מדובר במשקה שמטרתו לשפר את מצב הרוח, לא לגרום לעצב והתגובות אליו היו חיוביות באופן גורף. אנו מתנצלים בכנות אם מישהו נפגע. ומתנצלים במיוחד מול המשפחות של דון סטרג'ס וצ'ארלי ראולי ומבינים כי עיתוי שחרור המותג היה אולי חסר רגישות", כתבה החברה.

דון סטרוג'ס, בת 44 ואם לשלושה, באה במגע עם הגז ב-29 ביוני. היא מתה ביום ראשון. שותפה, צ'ארלי רוולי, במצב קריטי לאחר שבא במגע עם אותו פריט מזוהם. המשטרה מאמינה כי מדובר באותו פריט שהמרגל הרוסי לשעבר ובתו, סרגיי סקריפל ויוליה סקריפל, באו עימו במגע בחודש מארס.

השניים התאוששו מההרעלה לאחר שהיו שבועות במצב קריטי. למרות שהוודקה יצאה לשוק לאחר שבני משפחת סקריפל התאוששו, נראה כי הקהל לא מקבל את הדברים באפן חיובי. "המותג נכשל", נכתב עליו באינסטגרם, ואילו בפייסבוק פרסם גולש תחת פוסט על הוודקה כי "האנשים המסכנים סבלו. העיר סבלה. אני לא מאמין שאתם רוצים להרוויח מזה כסף. אנא שנו את השם לשם הולם. אתם צריכים לחשוב מחדש על הנושא ועל איך אנשים מרגישים לגבי כך".

למרות התגובות החריפות, נראה שכמה משתמשים במדיה החברתית דווקא היו מעוניינים לקבל בקבוקים של המשקה. החברה אישרה כי מהדורה מוגבלת שלו נמכרה בתוך שעות משחרורו. "מדובר במספר בקבוקים קטן ואין לנו תוכניות ליצצר כרגע עוד, למרות מבול הפניות", פרסמה החברה. "אנחנו מעריכים את התמיכה שקיבלנו, אבל מצרים על התחושה השלילית בנוצרה בקהילה הרחבה. אנחנו רוצים להודות לבריטים ששמרו על חוש ההומור שלהם, גם בזמנים קשים".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE