הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גרמניה: נאו-נאצית נידונה למאסר עולם על רצח של 10 בני אדם
המשפט של ביטה שאפה, מקימת המחתרת הנציונל-סוציאליסטית, זעזע את גרמניה. יחד איתה נשפטו עוד ארבעה בני אדם שסייעו למחתרת שהקימה

בית משפט במינכן הרשיע את ביטה שאפה ברצח של עשרה בני אדם - רובם מהגרים - בין השנים 2000 ו-2007. היא הורשעה גם בחברות בארגון טרור, מתקפות טרור באמצעות מטעני נפץ שהביאו לפציעתם של עשרות, וכמה עבירות קטנות יותר כגון מעשי שוד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביטה שאפה בבית המשפט


שאפה, נאו נאצית בת 43, נידונה למאסר עולם. המשמעות של מאסר העולם עבור שאפה הוא ככל הנראה לא יותר מ-15 שנים. שאפה לא הביעה שום רגש כאשר הוקרא גזר דינה.

שאפה נעצרה בשנת 2011, זמן קצר לאחר שנמצאו גופותיה של שני שותפים שלה, במה שנראה היה אז כמו אירוע של רצח והתאבדות. השלושה, שאפה ושני הגברים שנמצאו מתים, אוואה מונדלוס ואואה ברנהרט, הקימו יחד את המחתרת הנציונל-סוציאליסטית, שתמכה בעליונות הגזע ושמה לה למטרה מהגרים - רובם ממוצא טורקי.

במקביל, ארבעה בני אדם הורשעו בסיוע לארגון הטרור של שאפה בדרכים שונות. הם נשלחו לתקופות מאסר של בין שנתיים וחצי לעשר שנים.

במשך שנים רבות נכשלו הרשויות בגרמניה לייחס את הרציחות השונות, כולל פיגועים במטעני נפץ, לקבוצת הימין הקיצוני, ובמקום זאת החקירות התמקדו בקשרים של הקורבנות עם כנופיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE