הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרשות להגנת הגבולות: ראש עיריית ניו יורק חצה את הגבול עם מקסיקו בצורה לא חוקית
ביל דה-בלאזיו ביקר במתקן לילדי מהגרים בטקסס, שנמצא סמוך לגבול. כעת טוענות הרשויות כי הוא ופמלייתו חצו את הגבול בלי אישור, והתעלמו מהוראות שקיבלו

ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאזיו הפר את חוקי ההגירה האמריקניים והמקסיקניים בעד שחצה את הגבול ברגל במהלך ביקור באל פאסו, טקסס. כך טוענים רשויות המכס והגנת הגבולות במכתב שהגיע לסוכנות הידיעות איי.פי ופורסם היום (רביעי).


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאזיו בביקור שערך בגבול מקסיקו


דה-בלאזיו, אחד המבקרים העקשים של מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ, יצא לביקור בגבול של טקסס, יחד עם עוד כעשרים ראשי עירייה מרחבי המדינה ב-21 ליוני - יום לאחר שהנשיא חתם על הפסקת מדיניות ההפרדה של משפחות מהגרים לא חוקיים.

לדברי ראש העירייה, טראמפ נכשל בפיתרון המשבר ההומניטרי שהוא בעצמו יצר. יותר מ-2,300 ילדים הופרדו מהוריהם בשל החלטת הבית הלבן לנקוט בגישת אפס סובלנות כלפי מהגרים, שנשפטים בבית משפט פלילי על חציית הגבול.

דה-בלאזיו ביקר במתקן לילדי מהגרים, אך נאסר עליו להיכנס למקום. לאחר מכן הוא נכנס למקסיקו עצמה, וחצה את הגבול לארצות הברית כדי לקבל נקודת מבט נוספת על המתקן.

על פי המכתב, איש משמר הגבולות הבחין בקבוצה מדרום לטורנילו, טקסס, בעת שצילמו את המתקן בו שהו הילדים. הסוכן שאל אותם אם השהות שלהם במקום מאושרת. שוטר של משטרת ניו יורק, שאחראית בין השאר על אבטחתו של ראש העירייה, השיב בשלילה. כאשר נשאלו על הדרך בה הגיעו למקום, הצביעו חברי המשלחת על מקסיקו.

הסוכן הדגיש בפניהם כי הם חצו את הגבול באופן לא חוקי, וביקש מהם להישאר במקום בזמן שהוא קורא לבכיר ממנו, על מנת להעביר את חוצי הגבול לחקירה. על פי המכתב, הקבוצה התעלמה מדרישתו של הסוכן ופשוט נסעה חזרה למקסיקו.

דוברו של דה-בלאזיו, אריק פיליפס, אמר כי הקבוצה לא עשתה שום מעשה לא חוקי, וכי היה להם אישור להיות במקום. "ראש העירייה חצה את הגבול עם אישור ותחת השגחה של הגנת הגבולות", אמר פיליפס במייל שנשלח אמש לסוכנות הידיעות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE