הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נעלי הקיץ שלך פשוט הורסות: הן הורסות את בריאות כפות הרגליים
סנדלי פלטפורמה, כפכפים ונעלי אצבע עם עקב או בלי, מעניקות מראה אופנתי וסקסי לצד בגדי הקיץ הקלילים. אך מסתבר שאם נועלים אותן יותר מדי הן עלולות לגרום לנזק בריאותי בכפות הרגליים

נעלי הקיץ יכולות להתאים לרגל כמו כפפה ליד, אך זה לא אומר שהן עושות טוב לכפות הרגליים. ידוע שנעלי עקב יכולות לפגוע בכפות הרגליים, אך גם בגוף כולו. הן יוצרות מצב בו המשקל של כל הגוף נתמך באזור האצבעות של כפות הרגליים. המצב הזה יכול לגרום לבעיות שונות, החל בעצבים של כף הרגל ועד לעמוד השדרה. נזקים כאלה לטווח ארוך הם ממש לא סקסיים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלכת הנעליים ההורסות (תרתי משמע), והנעליים בכלל, שרה ג'סיקה פרקר


אך יש נעליים שאינן גורמות נזק והן עדיין אופנתיות וסקסיות. ההימור הטוב ביותר הוא נעל שלא גורמת לקימור בגב כף הרגל. נעל טובה היא זו שהקשת שלה נמצאת באזור הרחב של הבוהן. בדיקה בארון הנעליים תגלה, שרוב הנעליים נכשלות במבחן הזה. למרות זאת, אין צורך להיפטר מכל הנעליים שלא עומדות במבחן. אפשר פשוט לנעול אותן נכון.

העצה העיקרית של המומחים לשימוש נכון בנעליים שעלולות לגרום לנזק בריאותי היא, להגביל את השהות בתוכן לשעות בודדות ביום. לאחר מכן, יש לסייע לכפות הרגליים להתאושש עם נעלי ריצה או נעלי הליכה תומכות.

כפכפים
כפכפים הם אולי סוג של נעל נוחה שקל להכניס אליה את הרגל. אך הם לא בין סוגי הנעליים, שיכולים לשמור על מראה אופנתי בלי לפגוע בבריאות כף הרגל. משום שהם פתוחים בחלק האחורי אין מה שימנע מהנעל להשתחרר ומה שמחזיק אותן על כף הרגל היא אחיזה של האצבעות. בהמשך לכך, שימוש של שעות רבות ביום עלול לגרום לבעיות ולדלקות בגידים, באצבעות הרגליים, לשברים ואף לצורך בניתוח.  

גורמות לרגל למאמץ ממושך, נעלי אצבע

על מנת ליהנות מכפכפים שישמרו על בריאות הרגל כדאי לבחור בכאלה שכוללים רצועה אחורית, עם סוליה אורתופדית ולא עם סוליה מעץ.

נעלי אצבע
נעלי אצבע יכולות לגרום לנזק רב במיוחד. הנעל שטוחה לחלוטין וגורמת לרגל למאמץ למשך זמן רב יותר במהלך ההליכה. ללא תמיכה בעקב, הבהונות נאלצים להתגמש על מנת לשמור על אחיזה בנעל. מצב כזה עלול לגרום לבעיות שונות בבוהן, כגון דלקות, שינויים במבנה העצמות של אצבעות כף הרגל ובעיות שונות אחרות.

אחד הדגמים הטרנדיים יותר, שרואים על מסלולי תצוגות האופנה, מציג נעלי אצבע עם עקב גבוה. מדובר באחד הדגמים המזיקים יותר לבריאות כף הרגל.

המומחים ממליצים על נעלי אצבע עם רצועה אחורית וסוליה שתומכת בקשת כף הרגל ובעקב. נעלי אצבע כאלה תהיינה בריאות יותר, אך אינן מומלצות לשימוש בהליכות ארוכות או טיולים.

אפילו היא ויתרה על העקבים, שרה ג'סיקה פרקר

סנדלי פלטפורמה
סנדלים ונעלי ספורט עם סוליית פלטפורמה יכולים להיות טרנדיים במיוחד, אך אין להם את המבנה והטכנולוגיה שמתאימים לעמידה או להליכה ממושכת. לנעלי הפלטפורמה אין קימור באזור הרחב של הבוהן, כמו זה שיש לנעלי ספורט וזה יוצר בעיות של שינויים בצורת ההליכה. המפרקים לא מקבלים את הגמישות הדרושה, שרירי הרגליים נאלצים לעבוד קשה יותר, והברכיים נדרשות להתכופף באופן שאינו טבעי.

שימוש ממושך בנעלי פלטפורמה עלול להוביל לכאב, לעיוותים במבנה העצם ולדלקות בגידים ובאזורי המפרקים. בהמשך לכך, מומלץ לוותר על נעלי פלטפורמה, שמתאפיינות בסוליות בעלות גובה זהה לכל כף הרגל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE