הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזון מברזל: זה מה שצריך לשלב בתפריט היומי על מנת לסייע לטיפול באנמיה
התפריט היומי שיכול לסייע לטיפול באנמיה כולל מאזן בריא של מזונות עשירים בברזל, כגון ירקות בעלי עלים, בשר רזה, אגוזים, זרעים ודגני בוקר מועשרים בברזל. בכתבה הבאה תמצאו תפריט יומי שיכול לסייע לטיפול באנמיה

אנמיה היא תופעה שמתרחשת כאשר אין בגוף את הכמות התקינה של תאי דם אדומים. ישנם מקרים בהם הגוף אינו מייצר מספר מספיק של תאים אלה. במקרים אחרים, אנמיה נובעת מבעיה בריאותית בסיסית, כגון מחלה שגורמת להרס תאי הדם האדומים. גם איבוד דם משמעותי יכול לגרום לאנמיה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמות הברזל היומית המומלצת תלויה בגיל האדם ובמינו

מי שסובלים מאנמיה יכולים להפיק תועלת מהוספת מזונות עשירים בברזל לתפריט היומי שלהם. כמו כן, מזונות מסוימים יכולים לעזור לגוף לספוג ברזל, בעוד שאחרים יכולים לחסום את התהליך הזה ולהחמיר את התופעה.

אנמיה יכולה לנבוע מגורמים רבים, בהם גם מחסור בברזל בתפריט המזון, וסת, מחסור בחומצה פולית או בוויטמין B12 בתפריט המזון, דימומים באזור הבטן והמעיים, כיבים, טחורים, נפיחות במעי הגס או בוושט, סוגי סרטן מסוימים ועוד. נשים בהיריון נמצאות בסיכון גבוה לפתח אנמיה, שנובעת מחוסר ברזל, בעיקר אם רמת הברזל נמוכה ממילא גם בתקופות שמחוץ להיריון. במקרים כאלה הרופאים ממליצים ליטול תוספי ברזל.

כמות הברזל היומית המומלצת תלויה בגיל האדם ובמינו. לתינוקות מתחת לגיל שישה חודשים יש לתת כ-0.27 מיליגרם של ברזל ביום; לגבר בגילאי 19 עד 50 צריך כ-8 מיליגרם ברזל ביום. נשים באותו טווח גיל זקוקות לכ-18 מיליגרם ביום. במהלך ההיריון יש להגדיל את צריכת הברזל היומית ב-27 מיליגרם.

אנשים שסובלים מאנמיה זקוקים לתוספת של בין 150 ל-200 מיליגרם ביום.

הוספת מזונות עשירים בברזל לתפריט היומי יכולה לעזור בטיפול באנמיה. רופא יכול לייעץ לגבי סוגי מזונות לבחירה ועל דרכים אחרות שיכולות לסייע להגביר את ספיגת הברזל. הדיאטה הטובה ביותר למי שסובלים מאנמיה כוללת שפע של מזונות עשירים בברזל ומזונות אחרים המסייעים לגוף לספוג ברזל. חשוב להיות מודעים גם סוגי המזון שיכולים לעכב את ספיגת ברזל.

מזונות מסוימים יכולים לעזור לגוף לספוג ברזל

התפריט הבא פותח במיוחד, על מנת להציע אפשרויות לארוחות בריאות עבור מי שסובלים מאנמיה. האפשרות הראשונה לארוחת בוקר כוללת דגנים מועשרים בברזל מבושלים וכוס מיץ תפוזים מועשר בברזל. האפשרות השנייה כוללת תותים עם יוגורט דל שומן וחופן של גרעיני דלעת וגרעיני חמנייה. משקאות תה וקפה מעכבים את ספיגת הברזל ובהמשך לכך מומלץ לאנשים שסובלים מאנמיה שלא לצרוך אותם עם ארוחת הבוקר.

האפשרות הראשונה לארוחת צהריים כוללת כריך עם בשר צלוי ועלי חסה על לחם מועשר בברזל. האפשרות השנייה לארוחת הצהריים כוללת בייגל עם סלמון מעושן, גבינת שמנת ותרד. בארוחת הערב אפשר לאכול צלעות טלה עם תפוחי אדמה מבושלים, ברוקולי וכרוב מאודים. אפשרות אחרת היא תבשיל הכולל שעועית, חומוס, אפונה שחורה, עגבניות משומרות, בצל, פלפלים אדומים ושום, עם גבינה טבעונית או גבינת חלב ויוגורט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE