הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החילוץ בתאילנד: תיעוד ראשון של הנערים מתאוששים בבית החולים
סרטון של הנערים מתאילנד מראה אותם במצב פיזי טוב, מנופפים לשלום ומחייכים למצלמות ממיטותיהם בבית החולים לאחר 17 ימים דרמטיים בהם היו תקועים במערה המוצפת עם חשש כבד לשלומם

יממה לאחר סיומו של אחד ממבצעי החילוץ המורכבים בהיסטוריה, יצא סרטון של 12 הילדים מבית החולים, סרטון הממחיש עד כמה הסוף של האירוע הזה היה טוב. לאחר 17 ימים בהם הנערים ומאמנם היו לכודים במערה המוצפת וחלקם אף איבדו כמה קילו ממשקלם, היום הם נראו שמחים ורגועים ממיטתם בבית החולים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הילדים בבית החולים (צילום: רויטרס)


הצילום התבצע  מבעד לחלונות הזכוכית בחדר המבודד בו שוהים הילדים עד אשר יתבהר אם הם סובלים מזיהומים או מחלות כלשהן. למרות זאת ולמרות שלא ניתן היה לשמוע אותם מדברים, הנערים העבירו מסר מרגיע כאשר נופפו ועשו סימן peace  עם האצבעות למצלמות ואפילו היה אפשר לזהות את החיוכים, גם אצל אלה שהרכיבו מסכה רפואית על הפה.

לאחר שחולצו הגיעו הנערים באמצעות מסוק לבית החולים הממוקם כ-45 מיילים מאזור האירוע, בעיירה צ'יאנג ראי. כל 12 הנערים יישארו בבית החולים למשך עשרה ימים כאשר לאחר מכן יצטרכו לנוח בביתם עוד כ-30 ימים, כך לפי רופא בכיר בבית החולים. דיווחים נוספים מסרו כי אחד הנערים הגיע לבית החולים עם דלקת ריאות וכל הנערים קיבלו חיסונים נגד כלבת וטטנוס.


בני משפחות הנערים בבית החולים (צילום: רויטרס)


הסרטון של הנערים הוצג במהלך מסיבת עיתונאים בה התייחס מפקד משלחת החילוץ, נארונגסאק אוסוטאנאקורן לשאלות הנוגעות לסיבות שגרמו לאירוע: "אנו לא רואים אותם כאשמים או גיבורים, הם היו נערים שהתנהגו כנערים, זו הייתה תאונה". ראש ממשלת תאילנד, פראיוף צ'אן-אוצ'ה הביע את רצונו כי לנערים ייתנו מרחב נשימה להתאושש ולחזור לשגרה: "הכי טוב לנערים הוא שלא יטרידו אותם ויתנו להם ללמוד".

במהלך הסרטון רואים את ההורים ומשפחות הנערים העומדים מבעד לחלונות הזכוכית אך ההורים גם הורשו להיכנס לתוך החדר המבודד אם כי עדיין ללא אפשרות ליצור מגע עם הנערים. הם התבקשו ללבוש חליפות מיוחדות המגינות עליהם מפני הידבקות אפשרית בזיהומים ומחלות ונאלצו לעמוד במרחק 7 פיט מהנערים. בתוך המערה בה שהו 17 ימים נחשפו הנערים לצואה של עטלפים וציפורים וזו חלק מהסיבה לאמצעי הזהירות הננקטים בבית החולים.


תגובת שמחה לחילוצם של 12 הנערים מצד חבריהם לבית הספר (צילום: רויטרס)


כזכור האירוע החל לאחר שהנערים נכנסו למערה לאחר אימון כדורגל ונתקעו בה לאחר שהחלו גשמים עזים. חלק מהילדים לא ידעו לשחות והיו צריכים ללמוד לצלול במרחבים הצרים של המערות, דבר שהגביר עוד יותר את האתגר עבור הנערים שהצליחו לצאת מהאירוע הדרמטי בשלום וללא נזק משמעותי לבריאותם.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE