הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוקס דוחקת את קומקאסט לפינה עם הצעה משופרת על ערוצי סקיי
קומקאסט נמצאת כעת בנחיתות הן במאבק על קבוצת הערוצים הגדולה בבריטניה והן על רוב נכסיה של פוקס, במאמץ להתחרות מול אמזון ונטפליקס בעולם התוכן הבידורי החדש. המומחים חוזים שקומקאסט תהיה חייבת להשיב בהצעה גבוהה מזו של פוקס, שעומדת על 18.48 דולר למניה

חברת פוקס המאה ה-21 בבעלות רופרט מורדוק העלתה את הצעתה לרכישת רשת הטלוויזיה סקיי בעסקה מוסקמת המעריכה את עלות קבוצת ערוצי התשלום ב-32.5 מיליארד דולר, והתעלו בכך על הצעת המתחרה קומקאסט, לפחות לעת-עתה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זו שמימין מתחרה מול זו שמשמאל - ובמקביל מתחרה מול דיסני על רכישת זו שמשמאל



פוקס, המנסה לקנות את הרשת בעלת הנוכחות החזקה באירופה ובאסיה מאז דצמבר 2016, הציעה לשלם 14 ליש"ט (18.48 דולר) למניה, העלאה של 12% לעומת ההצעה האחרונה של קומקאסט, אבל עדיין פחות ממחיר המניה היום (רביעי), שעמד על 15.05 ליש"ט (19.87 דולר).

כעת הכדור במגרש של קומקאסט, תאגיד הבידור הגדול בעולם, ופוקס קראה עליה תגר לחזור עם הצעה גבוהה יותר. החברה האמריקאית התפרצה בפברואר לניסיונו המתמשך של מורדוק לקנות את 61 האחוזים מסקיי בהם עדיין אינו מחזיק, כאשר ההצעה של פוקס היתה תקועה בהליך הרגולטורי. אחד מ-40 בעלי המניות הגדולים של סקיי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מצפה שקומקאסט אכן תחזור עם הצעה גבוהה יותר. "המחיר הסופי תלוי בכמה החברות האלה מוכנות למנף ובאיזה שלב יתערבו בעלי המניות ויגידו די", אמר בעל המניות, שהעדיף להישאר בעילום שם.

המאבק על קבוצת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בבריטניה היא חלק ממאבק גדול המתחולל בתעשיית הבידור במסגרתו ענקיות המדיה העולמיות זורקות עשרות מיליוני דולרים על רכישת תוכן שיאפשר להן להתחרות בנטפליקס ובאמזון. וולט דיסני וקומקאסט מנהלות במקביל מאבק על רכישת רוב נכסיה של פוקס - כולל אחזקותיה הקיימות בסקיי.


עלילה מפותלת של סרט מצויר



דיסני השיגה בחודש שעבר אישור מותנה של הרשויות בארה"ב לרכוש את הנכסים, דבר שמעניק לה כרגע יתרון על הצעתה של קומקאסט. קרן הגידור אקוויטי פרטנרס, אחת המשקיעות הגדולות בסקיי, מסרה כי העובדה שדיסני נמצאת ביתרון במאבק על נכסי התקשורת של פוקס בארה"ב, פירושה שקומקאסט תילחם חזק עוד יותר על השגת השליטה בסקיי.

הרגולטורים בבריטניה כבר קבעו שאם תצליח דיסני לרכוש את נכסי פוקס, ובכללם השליטה ב-39% ממניות סקיי, היא תהיה מחויבת למחיר ההצעה שהגישה פוקס. בכך נקבע "מחיר רצפה" גבוה יותר למניית סקיי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE