הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדמוקרטים מנסים לנצח בנובמבר ובו-בזמן להחליט: מי ינהיג ביום שאחרי?
לינדה סאנצ'ז מקליפורניה, ההיספאנית הבכירה בבית הנבחרים ומספר 5 בהירארכיה הדמוקרטית, קראה לחילופי דורות בהנהגת הסיעה בבית ועקצה את המנהיגה פלוסי ושני סגניה באומרה "אני לא מתכוונת להיות בקונגרס בשנות השבעים שלי". עוד אמרה שהיא שוקלת התמודדות על תפקיד יו"ר הסיעה - קפיצה של מקום אחד קדימה בהירארכיה

מחוקקת דמוקרטית בכירה אמרה היום (רביעי) כי הגיע הזמן שמנהיגת המיעוט בבית הנבחרים, ננסי פלוסי מקליפורניה, ושני סגניה הוותיקים, סטני הוייר ממרילנד וג'יימס קלייבורן מדרום קרוליינה, יפנו את מקומם לטובת דור חדש של מנהיגים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא מתכוונת להיות בקונגרס עד שנות השבעים שלה. לינדה סאנצ'ז (צילום: ויקיפדיה)



חברת בית הנבחרים לינדה סאנצ'ז, ההיספאנית הבכירה בבית הנבחרים, כבר קראה ל"שינוי דורי" בסתיו שעבר, אולם דברים חדשים שאמרה היום (רביעי) באים בעת שהדמוקרטים מביעים אי-שביעות רצון גוברת מפלוסי ואין ודאות מי עשוי לצוץ כיורש אפשרי. סאנצ'ז, המכהנת כרגע כסגנית יו"ר הסיעה בבית הנבחרים (התפקיד החמישי בדירוג ההנהגה הדמוקרטית בבית התחתון) גם אמרה שתרצה להיות חלק מכל "מעבר" להנהגה חדשה.

"אני חושבת שהגיע הזמן לחילופי דורות", אמרה סאנצ'ז בשיחה עם כתבים היום. "אני רוצה להיות חלק מכל מעבר, מפני שאני לא מתכוונת להישאר בקונגרס עד שנות השבעים לחיי". ההתייחסות לשנות השבעים אינה מקרית. פלוסי, כמו שני המדורגים תחתיה בהירארכיה, הוייר וקלייבורן, נמצאים כולם בסוף העשור השמיני לחייהם.

סאנצ'ז בת ה-49 רמזה כי שלטונה המתמשך של פלוסי וסגניה חוסמת את דרכם של דמוקרטים צעירים יותר. "אני רוצה לעזור ליצור הזדמנויות לכמה מן החברים החדשים יותר, שיש להם הרבה מה לתרום אבל לא תמיד מקבלים את ההזדמנות", אמרה.


חוסמת את דרכם של צעירים? פלוסי (צילום: Shutterstock.com)



דוברה של פלוסי, דרו האמיל, אמר בתגובה רק כי "הדמוקרטים בבית הנבחרים ממוקדים בלנצח בנובמבר ואם אתה חותר בכיוון הנגדי, אתה רק עוזר לרפובליקנים". פלוסי הבהירה כי ברצונה להיות יו"ר בית הנבחרים שוב אם יצליחו הדמוקרטים להחזיר לעצמם את הרוב בבית בבחירות אמצע הכהונה שייערכו בנובמבר. מה שלא בטוח הוא אם יש לה התמיכה הדרושה, שכן ישנם דמוקרטים המתמודדים על מצע של הבטחה מפורשת להצביע נגדה לתפקיד אם יזכו במושב.

הערתה של סאנצ'ז באה גם על רקע הפסדו הסנסציוני של ג'ו קראולי, חבר בית הנבחרים מניו יורק המדורג רביעי ברשימה, בפריימריז למועמדת האגף השמאלי במפלגה, אלכסנדריה אוקאסיו-קורטז, קראולי בן ה-56 לא ישוב לקונגרס לאחר הבחירות הקרובות, וזאת לאחר שלפני הפסדו בפריימריז הוזכר כיורש אפשרי לפלוסי. תבוסתו עוררה שאלות באשר למועמד אפשרי לרשת את המנהיגה הוותיקה, שכן אין דמוקרטים אחרים בעלי תמיכה דומה בכל אחד מפלגי הסיעה.

סאנצ'ז אמרה כי היא שוקלת להתמודד על התפקיד בו עדיין מחזיק קרואלי עד נובמבר, יו"ר הסיעה (התפקיד הרביעי בדירוג ההנהגה). "אני חושבת שאעשה עבודה טובה כיושבת ראש הסיעה, אבל אני עדיין לא מוכנה לקבל החלטה", אמרה. "אני עדיין משוחחת עם עמיתיי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE