הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתניהו לפוטין: אין לנו עניין עם אסד, סייעו להוצאת הכוחות האיראניים מסוריה
ראש ממשלת ישראל נפגש עם המנהיג הרוסי ודן איתו על המצב בסוריה, עם התקדמות כוחות אסד אל הגבול הישראלי. בירושלים חוששים כי כוחות איראניים וחיזבאללה ינצלו את המצב כדי להתבסס סמוך לגבול עם ישראל

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר אמש (רביעי) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי ישראל אינה מעוניינת להפיל את משטר אסד, אך על רוסיה לעודד את איראן להוציא את כוחותיה מסוריה. כך אמר בכיר בירושלים.
נתניהו אמר את הדברים שעות בודדות לאחר שישראל הפילה מטוס לא מאויש שחצה את הגבול לשטחה הריבוני מתוך סוריה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוטין (מימין) ונתניהו, אמש


ישראל נמצאת בכוננות גבוהה בשל התקדמות כוחות המשטר הסורי בלחימה במורדים באזור רמת הגולן הסורית, ולאורך הגבול המשותף. החשש בירושלים הוא שאסד עשוי לאפשר לכוחות האיראניים ולחיזבאללה לשפר את היערכותם בגבול, ולהפר את תנאי הפסקת האש משנת 1974.

"הם (הרוסים) יש אינטרס רב לראות את משטר אסד עומד יציב, ואנחנו רוצים לראות את האיראנים בחוץ. שני האינטרסים האלה יכולים להתנגש או להסתדר זה עם זה", אמר הבכיר הישראלי. לדבריו, נתניהו אמר לפוטין כי "ישראל לא תנקוט צעדים נגד משטר אסד".

דויד קייס, דובר של ראש הממשלה הישראלי סירב לאשר את דברי נתניהו לפוטין. כאשר התבקש לתמצת את המדיניות של ירושלים בנוגע לסוריה, הוא אמר כי "אנחנו לא מעורבים במלחמת האזרחים. אנחנו נפעל נגד מי שיפעל נגדנו".

הבכיר הישראלי אמר כי רוסיה פועלת כדי להרחיק את הכוחות האיראניים מרמת הגולן, והציעה שהם ישמרו על מרחק של 50 מייל. עם זאת, ישראל דורשת הוצאה של כלל הכוחות האיראניים, ושל המיליציות הנתמכות בידי טהרן, מכל סוריה.

לפני פגישת המנהיגים במוסקבה, ישראל הפילה מטוס לא מאויש שחדר לתחומה. על פי הדיווחים, מדובר במטוס שנועד לריגול ולא לתקיפה. הוא הופל באמצעות טיל פטריוט סמוך לים כנרת. בשל היירוט הופעלו אזעקות ברחבי רמת הגולן.


חיילי צה"ל צופים על הלחימה בצד הסורי של הגבול


"אנחנו עדיין בודקים מדוע המטוס הלא מאויש חדר - האם מדובר במשימה צבאית ומדובר בחדירה מכוונת, או שמדובר בטעות", אמר דובר של צה"ל.

חברי הקבינט בירושלים איימו השבוע לפתוח באש אל עבר כוחות סוריים שיחדרו אל השטח המפורז שהוקם בשנת 1974, כחלק מהסכם הפסקת האש עליו מפקח האו"ם. בחודש שעבר חידש האו"ם את המנדט של הכוח לשמירת השלום בגולן. אתמול קרא האו"ם לכל הצדדים לכבד את הסכם הפסקת האש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE